Tablet PC-ul iPad al Apple a debutat weekendul trecut in afara Statelor Unite, in noua tari, cu cozi uriase la magazinele care au comercializat gadget-ul, iar lansarea ridica noi intrebari legate de capacitatea de productie a companiei americane, care deja da semne ca nu face fata cererii.
iPad-ul a aparut in rafturile magazinelor din Australia, Canada, Franta, Germania, Italia, Japonia, Spania, Elvetia si Marea Britanie la aproape doua luni dupa lansarea de pe 3 aprilie din Statele Unite. Apple a intampinat probleme serioase pe piata americana, unde nu a putut tine pasul cu cererea uriasa, compania luand in ultima instanta decizia de a amana cu o luna lansarea internationala, transmite Bloomberg.
Analistii estimeaza ca Apple va vinde 1,7 milioane de iPad-uri in trimestrul aprilie-iunie si cinci milioane la nivelul intregului an, insa orice prognoza poate fi rasturnata de capacitatea Apple de a produce tot mai multe astfel de gadget-uri pentru a satisface cererea.
La fel ca in cazul iPhone-ului, vanzarile tablet PC-ului celor de la Apple ar trebui sa fie determinate in mare masura de succesul pe plan international. Din volumul total de modele iPhone vandute, numai o treime au mers catre clienti din Statele Unite.
Sursa: Mediafax