Socurile electrice repetate din ultima saptamana, de pe reteaua Transelectrica din Maramures, au determinat autoritatile sa ia masuri pentru ca incidente de acest gen sa nu se mai produca. Astfel, compania care administreaza punctele de transformare si transport ale energiei electrice din intreaga tara a luat decizia sa inceapa reparatiile capitale la statia Baia Mare 3, locul unde s-au produs avariile. Cat despre consumatorii carora li se defecteaza aparatele electronice si electrocasnice, acestia vor ramane nedespagubiti, spun reprezentantii Transelectrica.
De trei ori in sapte zile, reteaua de electricitate din Maramures a fost “zguduita” de socuri electrice, acestea provocand intreruperi ale alimentarii cu energie in intreg judetul. Primele doua intreruperi au fost consemnate in 24 mai, la ora 22.10, si in 27 mai, ora 9.24. Al treilea soc electric s-a produs in 1 iunie, la ora 18,08, iar furnizarea energiei electrice a fost sistata vreme de cinci minute, iar consumul intrerupt a fost in valoare de 5,9 MW.
Potrivit reprezentantilor companiei Transelectrica, cauza a fost un reductor electric, care a luat foc, motiv pentru care se realizeaza in acest moment lucrari de prevenire a eventualelor incidente.
“Se efectueaza acum lucrari de reparatie capitala in statia Baia Mare 3, la partea de 110 kV”, a precizat, pentru eMaramures.ro, Marian Cernat, seful Directiei Operative Dispecerul Energetic National din partea companiei Transelectrica, cu sediul in Bucuresti.
In ceea ce priveste eventualii consumatori ale caror aparate s-au ars in urma socurilor, oficialul la nivel national al companiei afirma ca nu se vor acorda despagubiri.
“Evenimentele inregistrate nu sunt de natura sa duca la defectarea receptoarelor electrice. Eventuale reclamatii pot fi facute furnizorilor consumatorilor”, a declarat, pentru eMaramures.ro, Marian Cernat.
Reprezentantii Electrica Baia Mare afirma ca, in urma socurilor electrice de saptamana aceasta, s-a inregistrat o singura reclamatie, prin care era solicitata acordarea unor plati compensatorii pentru aparatele electronice si electrocasnice defectate.
“O singura cerere a venit pana la acest moment din partea unui agent comercial din Baia Mare, care reclama faptul ca i s-a defectat un pupitru electric de comanda. Le-am raspuns, politicos, ca nu tine de noi defectiunea provocata si ca nu avem ce sa le facem, conform procedurii”, a declarat pentru eMaramures.ro, Florin Nechita, directorul sucursalei Electrica din Baia Mare.
Reprezentantii societatii afirma ca acordarea unor plati compensatorii se face doar daca abonatul reclama defectarea aparatelor in termen de cinci zile si are un rezultat al unei comisii de investigatie care sa releve faptul ca defectarea aparatelor a fost cauzata de catre Electrica.
La Oficiul Judetean pentru Protectia Consumatorului (OJPC) Maramures s-a facut o singura reclamatie in acest termen, 24 mai – 1 iunie, impotriva societatii Electrica, in care era incriminata o problema de slaba tensiune, dar, potrivit comisarului Adolf Hauler, cele doua parti au cazut de acord pentru ca problema sa fie remediata.
Nicio sesizare impotriva Transelectrica nu a fost inregistrata pana astazi, spune reprezentantul OJPC Maramures, dar consumatorii mai au timp sa reclame defectarea aparatelor din casa pana pe 6 iunie. Asta daca “socul electric” din 1 iunie a fost cauza.
Sursa: Catalin Tineghe