Centrul 112 Bucuresti – ¬Ilfov al Serviciului de Telecomunicatii Speciale a primit premiul pentru „Cel mai bun Centru de Preluare Apeluri de Urgenta 112 din UE”, in cadrul Galei anuale a Asociatiei Europene a Numarului de Urgenta (EENA).
Este al cincilea premiu international primit de catre STS ca recunoastere a contributiei remarcabile in administrarea si dezvoltarea Sistemului National Unic pentru Apeluri de Urgenta din Romania.
La evenimentul desfasurat anul acesta la Bucuresti au participat aproximativ 400 de reprezentanti ai serviciilor de urgenta, ai organizatiilor internationale, institutiilor europene sau ai furnizorilor de solutii, care au venit sa recunoasca si sa sprijine excelenta manifestata la nivelul intregului spectru al serviciilor de urgenta din UE.
Gala Premiilor 112 este singura festivitate de acest gen din Europa ce are menirea de a recompensa contributiile remarcabile in domeniu.
Acest eveniment unic aduce in atentia publicului performantele exceptionale ale organizatiilor si cetatenilor care se straduiesc sa salveze vieti.
Premiile internationale 112 obtinute de catre Serviciul de Telecomunicatii Speciale:
2009 ¬- Pentru cea mai buna campanie de educare – informare din Uniunea Europeana;
2012 ¬¬¬ – Pentru salvare remarcabila;
2013 – Pentru cea mai buna campanie de educare – informare din Uniunea Europeana;
2014 – Cea mai buna reforma din Uniunea Europeana – Sistemul National Unic pentru Apeluri de Urgenta din Romania;
2015 – Pentru cel mai bun centru de Preluare Apeluri de Urgenta 112 din Uniunea Europeana.
Romania, printre statele Uniunii Europene cu cele mai bune performante in utilizarea numarului unic de urgenta 112
Potrivit celui mai recent raport al Comisiei Europene, Romania se situeaza printre statele membre cu cei mai buni timpi de reactie (sub 10 secunde) si o acuratete sporita in a localiza apelantii la numarul unic de urgenta 112.
Tara noastra face parte dintre cele 5 state membre care reprezinta exemple de buna practica.
Serviciul de Telecomunicatii Speciale este organul central al statului, care administreaza, exploateaza, intretine si dezvolta Sistemului National Unic pentru Apeluri de Urgenta.
Timpul mediu de reactie este de 3,68 secunde si este inregistrat in cazul a 94,63% dintre apelurile la numarul 112.
In ce priveste localizarea apelantilor, aceasta se face in proportie de 97,20% pentru retelele de telefonie fixa si de 99,27% pentru cele de telefonie mobila.
Potrivit aceluiasi raport al Comisiei Europene, Romania este una dintre putinele tari membre UE in care 112 este numar unic de urgenta.
In urma campaniilor de educare si informare desfasurate de catre Serviciul de Telecomunicatii Speciale, in tara noastra, numarul de apeluri false a scazut in ultimii ani cu aproximativ 25 % si se situeaza la circa 65 de procente, inscriindu-se in media inregistrata la nivel european.
Eurobarometrele Comisiei Europene, referitoare la numarul unic european de urgenta 112, arata ca Romania a facut progrese remarcabile in administrarea si dezvoltarea Sistemului National Unic pentru Apeluri de Urgenta si se afla pe primele locuri in ceea ce priveste informarea si educarea populatiei in UE.
Numarul pan-european de urgența 112 a fost creat in 1991. In aprilie 2005, Sistemul National Unic pentru Apeluri de Urgenta 112 a devenit operational in toata Romania.
Incepand cu anul 2008, 112 este singurul numar care poate fi folosit de pe orice telefon fix sau mobil pentru a beneficia, gratuit, de serviciile de urgența (ambulanța, pompieri și poliție) in orice țara a Uniunii Europene.
Numarul unic pentru apeluri de urgenta 112 trebuie folosit doar atunci cind este necesara interventia agentiilor specializate de urgenta, pentru asigurarea asistentei imediate in situatii in care este periclitata viata, integritatea ori sanatatea cetateanului, ordinea publica, proprietatea publica sau privata ori mediul.
Pentru mai multe informatii consultati www.112.ro.
Sursa: Serviciul de Telecomunicatii Speciale