Clientii Bancii Comerciale Carpatica (BCC) au fost, in ultimele zile, tinta unor atacuri de tip phishing. Mai multe persoane au primt e-mailuri in numele bancii in care li s-au solicitat date personale de autentificare, inclusiv codul, numele de utilizator si parola. In ultimele luni, campioana a atacurilor hotilor informatici a fost insa Banca Raiffeisen, aproape zilnic fiind inregistrate tentative de tip phishing.
Oficialii Bancii Carpatica au informat ca s-a reactionat prompt si s-au luat masuri pentru blocarea atacului. ”Securitatea sistemelor informatice BCC nu a fost pusa in pericol, accesul la acestea realizandu-se pe nivele multiple de autentificare”, a informat banca printr-un comunicat de presa.
”Desi aceste solicitari sunt transmise de pe o adresa care aparent este a Bancii Comerciale Carpatica securitate@e-smart.carpatica.ro, indiferent de datele comunicate/ cerute in mesaj, persoanele vizate nu trebuie sa ofere nicio informatie, deoarece banca nu solicita niciodata date de identificare bancara prin intermediul postei electronice”, au avertizat reprezentantii Carpatica.
Atacul de tip „phishing” presupune inselarea increderii persoanelor vizate, prin insusirea unei false identitati in mediul Internet, fara afectarea fizica/informatica a sistemelor institutiei. Mesajele e-mail, transmise aparent din partea bancii si destinate utilizatorilor de posta electronica, sunt realizate astfel incat sa poata fi considerate informari oficiale si legitime ale bancii.
B.C. Carpatica a reamintit clientilor sai ca nu a solicitat si nu solicita, in nicio situatie, informatii confidentiale prin e-mail (de ex. user/ parola, numar de card, data expirarii acestuia, codul PIN). Totodata, ii sfatuieste pe clienti sa consulte informatiile privitoare la securitatea serviciului internet banking BCC e-SMART, disponibile si pe site-ul bancii si sa fie atenti la elementele de securitate care certifica veridicitatea site-ului prin intermediul caruia este oferit acest serviciu.
Sursa: Ioana Osan