Clientii Bancpost au fost supusi in ultimele zile unei tentative de frauda prin intermediul e-mail-ului, prin metoda phishing. Numerosi utilizatori de internet au primit pe mail un mesaj ca venind din partea Bancpost prin care erau instiintati ca ”incepand cu data de 1 Ianuarie 2009 serviciul Bancpost Fastbanking va fi obligatoriu si pentru toti clientii care poseda cardul Maestro Bancpost Millenium” si erau sfatuiti sa urmeze un link.
Modalitatea de fraudare cunoscuta sub numele de phishing a constat in directionarea utilizatorilor catre o pagina web asemanatoare cu aplicatia de internet banking a bancii in scopul transmiterii datelor personale ale cardului (numar card, PIN card, data expirarii).
Bancpost a comunicat ca ”desi s-au facut toate demersurile ca site-ul respectiv sa fie inchis, exista posibilitatea ca tentativa de fraudare se se repete”. Oficialii bancii au avertizat clientii sa nu dea curs nici unei solicitari prin care li se cere sa furnizeze date bancare personale confidentiale.
Banca a precizat ca nu trimite niciodata e-mail-uri sau SMS-uri prin care solicita accesarea unor adrese URL sau link-uri pentru conectarea la Fastbanking, ori pentru a le cere informatii referitoare la nume de utilizator, parola, numar card, PIN card sau data expirarii acestuia.
Atacul de tip phishing s-a produs inca de la sfarsitul anului trecut, dar in ultimele zile s-a acutizat. Oficialii bancii au aratat ca securitatea sistemului Fastbanking nu a fost afectata nici un moment.
Sursa: M.M.
În Regatul Maramureșului există o triplă alianță! Este clar! Totul este negociat și împărțit! S-au aruncat zarurile și noua ordine...
Citeste mai mult