Asociaţia Berarii României a anunţat, marţi, că piaţa berii a crescut anul trecut cu 3%, faţă de anul anterior, până la 16,6 milioane hectolitri, iar consumul de bere pe cap de locuitor a ajuns la 85 de litri.
Acest avans a fost susţinut de diversificarea produselor, potrivit preşedintelui asociaţiei, Lucian Ghinea.
“Este o creştere care se datorează în special diversificării portofoliilor de produse, a varietăţii tipurilor de bere pe care producătorii au pus-o la dispoziţia românilor, fapt ce a avut darul de a răspunde foarte bine preferinţelor lor în materie de bere, dar şi de a îi stimula să experimenteze gusturi noi”, a declarat Lucian Ghinea.
Berea produsă la nivel naţional reprezintă circa 97% din piaţă, iar 70% din ingrediente provin din România, astfel că sectorul berii are o influenţă semnificativă şi asupra gradului de ocupare a forţei de muncă, prin crearea a peste 85.000 locuri de muncă, potrivit asociaţiei.
Directorul general al Asociaţia Berarii României, Julia Leferman, a subliniat că românii preferă tot mai mult berea fără alcool.
„Preferinţele românilor în materie de bere fără alcool sunt în creştere, urmând chiar trendul european de consum. Deşi un segment cu o pondere mică pe piaţă, berea fără alcool a înregistrat anul trecut o creştere record în România. Acest rezultat confirmă integrarea berii în şi mai multe situaţii de consum, românii alegând să nu renunţe la băutura lor favorită, în varianta ei fără alcool însă, nici atunci când şofează sau se află în pauza de masă, în timpul săptămânii de lucru”, a spus Julia Leferman.
În plus, investiţiile membrilor Berarii României au fost, în 2018, de 74,5 milioane euro, iar nivelul cumulat al investiţiei membrilor asociaţiei în ultimii cincisprezece ani a atins 1,54 miliarde euro.
”Nivelul contribuţiilor anuale ale membrilor Asociaţiei la bugetul statului s-a menţinut unul important, doar în 2018 acesta atingând 255 milioane euro. Nivelul contribuţiei cumulate a membrilor Berarii României în ultimii cincisprezece ani a depăşit 3,62 miliarde euro”, se arată în comunicat.
În ceea ce priveşte preferinţele consumatorilor în funcţie de tipurile de ambalaje, pe primul loc este PET-ul (47,57%), urmat de sticlă (28,45%), doză (20,58%) şi butoi (3,41%).