Specialisti in comunicare din Romania au efectuat o analiza cu privire la evolutia mediului online in timp de criza, plecand de frecventele intrebari ale managerilor cu privire la modalitatile cele mai potrivite de promovare in urmatoarele luni. Potrivit unui raport elaborat de echipa Internetics, online-ul va cunoaste o evolutie in perioada urmatoare pentru ca este cel mai dinamic si accesibil mediu de comunicare.
Raportul a fost realizat pe baza intrebarilor adresate celor mai importanti jucatori din industria de online din Romania despre actuala situatie economica si felul in care va afecta piata de online.
Andrei Bortun, general manager la Millenium Communications, a spus ca parerile au fost impartite. Unii dintre cei intervievati au declarat ca mediul online va fi avantajat de situatia economica, altii au spus ca, implicit, si acesta va fi afectat de recesiune.
O buna parte dintre cei intervievati considera ca mediul online va cunoaste o evolutie in ceea ce priveste eficienta campaniilor. „Este sansa ca agentiile interactive, dezvoltatorii de online si regiile de media sa isi demonstreze eficienta”, a precizat lui Mihai Dragan, manager al uneia dintre firmele prezente in acest domeniu – MB Dragan. Marius Dosinescu, un alt jucator pe piata online de la Avantaj NET, a spus insa ca lipsa lichiditatillor se va regasi si in acest sector.
Bugetele pietei de online sunt puternic sustinute din mediul offline. In contextul crizei financiare care provoaca o reducere a bugetelor totale, cum vor mai fi sustinute campaniile online anul viitor? Aceiasi specialisti spun ca acesta este motivul pentru care piata de online va creste, pentru ca se va investi mai mult in campanii online decat offline. „O sa existe si clienti mai prudenti in ceea ce priveste strategiile de marketing, dar tocmai aceasta prudenta va creste mediul de comunicare online”, a declarat general managerul Alin Chiriac de la Twenty.
Concuzia generala a interviurilor este ca indiferent de felul in care sunt afectate celelalte domenii, online-ul va cunoaste o evolutie in perioada urmatoare pentru ca este cel mai dinamic si accesibil mediu de comunicare, mai ieftin decat offline-ul, generand, in acelasi timp, rezultate reale intr-un timp foarte scurt si feedback-ul este usor de controlat. Chiar si in cazul in care piata de online va fi atinsa de criza financiara, resimtind o reducere de buget, tot va avea sansa sa creasca, dovedindu-si eficienta.
Sursa: I.O.
În Regatul Maramureșului există o triplă alianță! Este clar! Totul este negociat și împărțit! S-au aruncat zarurile și noua ordine...
Citeste mai mult