Pilotul Sorin Bochiș, născut în Baia Mare, se zbate între viață și moarte, pronosticul medicilor fiind extrem de rezervat, după accidentul survenit sâmbătă, 4 august, în timpul unui zbor de antrenament în care două avioane ușoare de zbor acrobatic s-au ciocnit deasupra aerodromului din Frătăuţii Vechi (jud. Suceava). Unul dintre piloți, Cornel Marinescu (60 de ani), a murit pe loc, iar Bochiș, aflat în comă, a fost transportat de urgență, cu un elicopter SMURD, la Spitalul de Neurochirurgie ”Nicolae Oblu” din Iași.
În momentul accidentului, cele două avioane zburau ”în oglindă” deasupra aerodromului din Frătăuţii Vechi – o figură acorbatică dificilă care presupune zborul la o altitudine de 300 de metri, cu o viteză de 120-130 de kilometri/oră și la o distanţa dintre cele două aparate de zbor de cel cel mult 3 metri. Cu câteva zile înaintea accidentului, Bochiș, liderul formației, prezenta câteva elemente din programul acrobatic pe care-l pregătiseră: „Cele două avioane vor prezenta un program de acrobație în formație, cu câteva elemente de bază care pleacă cu un looping în formație, un opt cubanez și un tonou în formație, după care un alt element de spectaculozitate va fi zborul în oglindă, unde un avion va zbura pe față și un avion va zbura la o distanță mai mică de doi metri, pe spate”.
Sorin Bochiș a luat primele lecții oficiale de zbor în Baia Mare, în anul 1981, la varsta de 14 ani, când s-a înscris la cursurile de planorism la Aeroclubul din Baia Mare, dar spunea că a zburat dinainte de a ştii să meargă, tatăl său fiind pilot – când tatăl său nu dorea să-l ia „cu avionul”, se ascundea în cabină şi stătea pitit până după decolare (zicea că în cazul său „microbul” aviaţiei s-a transmis sanguin). Ulterior, a fost selecţionat în lotul naţional de planorism al României şi a devenit campion naţional, obţinând o clasificare cu care s-ar mândri orice pilot: Insigna internaţională FAI „C” de Aur.
La 22 de ani a absolvit Şcoala de Ofiţeri de Aviaţie „Aurel Vlaicu” (cu sediul pe aerodromul Boboc-Buzău, acum denumirea instituţiei este Institutului Militar de Aviaţie „Aurel Vlaicu”) şi a fost repartizat în aviaţia militară, ca pilot al Regimentului 93 aviaţie de vânătoare din Timişoara. A fost pilot militar pe cele mai rapide avioane de luptă, MIG 21 fără geometrie variabilă şi MIG 23 cu geometrie variabilă. Atunci şi-a dezvoltat apetitul pentru acrobaţii aviatice. În 1997, regulamentul l-a obligat să părăsească zborul, dar pentru că nu-şi imagina viaţa altfel decât „printre păsări”, Bochiş a plecat în SUA, şi-a luat licenţa de pilot în aviaţia civilă şi s-a angajat la o companie aviatică care contracta programe guvernamentale de depistare a cultivatorilor de plante psihotropice.
Medicul Florin Grămadă, purtătorul de cuvânt al Spitalului de Neurochirurgie din Iaşi, a declarat duminică, 5 august, pentru News.ro: ”Nu au apărut lucruri noi, starea pacientului este staţionară. Se află în continuare la Terapie Intensivă. Nu a fost operat. Faţă de ieri, situaţia nu s-a schimbat, starea lui nu e nici mai bună, nici mai proastă. Prognosticul este în continuare rezervat”.