Podurile construite în Transilvania în urmă cu mai bine de o sută de ani, pe vremea ocupației austro-ungare, au început să iasă din garanție. Constructorii austrieci au trimis deja notificări că structurile ar putea fi afectate. Localnicii, care s-au obișnuit de o viață cu aceste poduri nu ar vrea să fie demolate. Iar în unele cazuri primăriile au găsit soluţii: în Covasna, un pod vechi va fi doar mutat, iar în județul Brașov, lângă un pod istoric va fi ridicat unul nou.
Un pod din comuna Aita Mare, în județul Covasna, a fost construit în 1901. Timp de peste un secol a fost pentru localnicii din zonă o cale importantă de acces către orașul Baraolt.
Au trecut peste el şi utilaje agricole grele care, în ultimii ani, i-au afectat structura. Aşa a ajuns să fie folosit doar de pietoni pentru că nu mai este sigur pentru maşini. Un pod nou ar urmă să îi ia locul.
Vechiul pod din Aita Mare nu va fi însă demolat, ci mutat. Şi va rămâne în localitate.
Construcția grea de 55 de tone a fost despinsă de pe malurile pârâului, cu ajutorul unei macarale.
O situație similară este şi în localitatea brașoveană Şercaia.
Vechiul pod construit la începutul secolului al XX-lea trebuie înlocuit. A depășit termenul de garanție. Localnicii au cerut să nu fie demolat. Iar primăria a găsit o alternativă.
Podul vechi rămâne doar pentru pietoni și cel mai probabil va fi inclus într-un traseu turistic.
Podurile construite în urmă cu peste un secol de companiile austriece sunt făcute dintr-un aliaj fier-carbon, într-un raport în care nu se mai folosește în zilele noastre. De aceea sunt foarte greu de reparat, pentru că nu se pot face suduri pentru consolidare.