Outox, o noua bautura „revolutionara” pe baza de fructoza, acid ascorbic si diverse arome, despre care compania producatoare afirma ca „accelereaza considerabil scaderea concentratiei de alcool din sange”, a fost lansata in Franta. Acest produs al companiei luxemburgheze Outox a fost lansat in prezenta lui Gérard Porte, medicul oficial al Turului Frantei la ciclism, care a tinut sa laude calitatile stiintifice ale fructozei.
Directia Generala pentru Concurenta, Consum si Combaterea Fraudelor (DGCCRF), organismul insarcinat cu analizarea dosarelor referitoare la produsele care prezinta riscuri nutritionale si de sanatate, a afirmat ca nu a primit nicio cerere de autorizare. Totusi, aceasta „potiune magica”, imbuteliata in sticle de 25 de centilitri, poate fi achizitionata deja de pe internet, la pretul de 3,99 de euro.
Lansarea acestei bauturi a generat reactii puternice din partea organismelor care militeaza impotriva alcoolismului, care afirma ca noul produs ii va incita pe oameni, in special pe tineri, sa consume mai mult alcool ca de obicei, mai ales atunci cand ies cu prietenii in oras sau inainte de a conduce automobilul.
Reprezentantii acestor organizatii sustin ca persoana care consuma produsul, dupa ce a baut alcool, nu va putea sa determine cu precizie momentul in care concentratia de alcool din sange va ajunge din nou la limita legala din Franta, care este de 0,5 grame de alcool/ litru de sange.
Directorii companiei Outox si-au aparat produsul de aceste critici, precizand ca nu au dorit sa lanseze o bautura care ar putea fi invinuita ca ii incita pe oameni sa consume alcool: „Marketingul va fi facut cu ajutorul a doua mentiuni aditionale: «Consumati alcool cu moderatie» si «Trebuie sa aveti reflexe bune pentru etilotest»”.
Maurice Penaruiz, directorul general al companiei producatoare, s-a declarat extrem de optimism in privinta calitatilor produsului: „Accelereaza considerabil scaderea concentratiei de alcool din sange, iar testele medicale au dovedit acest lucru„. Noi detalii despre calitatile produsului vor fi dezvaluite, vineri, in cursul unei conferinte de presa. Maurice Penaruiz a precizat, totusi, ca efectul acestei bauturi „este variabil, in functie de organismul fiecarei persoane”.
Ministerul Economiei din Franta a inregistrat un esec rasunator in urma cu cativa ani, cand a incercat sa stopeze comercializarea unei alte bauturi „magice”, „Security Feel Better”, lansata in 2006, ai carei producatori sustineau ca are capacitatea de a diminua alcoolemia.
Initiativa acestui minister a fost anulata de catre Consiliul de Stat din Franta, in februarie 2007, care a considerat-o „excesiva si disproportionata”. Creatorii bauturii „Security Feel Better” pretindeau ca acest produs determina o scadere de pana la sase ori mai rapida a alcoolemiei. Dupa o interdictie de cateva luni, produsul a fost relansat pe piata, insa producatorii au pus de aceasta data accentul pe calitatea acestuia de „a trata mahmureala”.
Sursa: Mediafax