Presedintele Statelor Unite, Barack Obama, mizeaza din nou pe Internet si pe retelele de socializare pentru a ramane la Casa Alba in 2012, dupa modelul pariului castigator din campania „Web 2.0” din 2008, relateaza AFP. Departe de o alocutiune solemna sau de o conferinta de presa clasica, Obama si-a anuntat candidatura pentru un al doilea mandat, luni dimineata, printr-un mesaj adresat celor 7,28 de milioane de abonati ai contului @barackobama pe Twitter, o actualizare a statutului pe pagina sa de Facebook (19 milioane de fani) si un mesaj electronic.
Toate mentionau sloganul „are you in?” si trimiteau la site-ul de Internet BarackObama.com care nu a fost niciodata dezactivat de la victoria din noiembrie 2008. Acest site actualizat invita la efectuarea de donatii si ofera deja spre vanzare obiecte promotionale ca autocolante, tricouri si picioare.
In afara de logo, noua campanie a lui Obama a retinut de la cea din 2008 litera „O” ce incercuieste un rasarit de soare. Dar de aceasta data, litera este integrata in „0” de la „2012”.
O aplicatie Facebook le permite membrilor retelei sociale sa lase un mesaj de sustinere a candidaturii lui Obama si sa invite apropiatii sa faca acelasi lucru.
„O, da, raspund prezent!”, a scris o sustinatoare a lui Obama, Debra Wilhoite. „Bineinteles, sunt sigura, asa cum eram si in 2008”, a comentat o alta utilizatoare, Elizabeth Boergert.
Campania Obama a difuzat pe site-ul YouTube un filmulet in care presedintele-candidat nu apare, dar care prezinta mai multi sustinatori ai acestuia ce explica de ce liderul democrat merita sa ramana la Casa Alba pentru alti patru ani.
Obama a folosit foarte mult Internetul in campania din 2008, pentru a organiza evenimente, pentru a strange fonduri si a comunica. Lansarea de luni arata ca el a ales aceeasi strategie.
In mesajul de luni, Obama a afirmat ca „politica in care credem nu incepe cu publicitatea televizata la costuri exorbitante sau sarbatori somptuoase”, desi a recurs la astfel de metode in trecut, cum ar fi cine de strangere de fonduri in palate, unde un bilet costa mii de dolari.
El s-a referit la „oameni care se mobilizeaza pe grupuri de case, le vorbesc vecinilor lor, colegilor si prietenilor” si a afirmat ca se bazeaza pe sustinatorii sai pentru „a pune la punct o noua organizatie pe care o vom construi impreuna in orase si state in toata tara”.
Pentru Nancy Scola, redactor sef adjunct al blogului TechPresident.com, care relateaza despre noile tehnologii si politica, anuntarea candidaturii lui Obama a fost „pregatita atent, in spiritul unui efort colectiv”.
„«Are you in?» ar putea fi sloganul a numerosi tineri” pe Internet, observa ea intr-un mesaj postat pe site-ul sau. „In mod evident, echipa lui Obama spera sa transmita mesajul ca aceasta campanie din 2012 constituie un efort colectiv”.
Sursa: Mediafax