Toyota a ales regiunea Silezia din sudul Poloniei ca locaţie a unei noi fabrici auto. În condiţiile în care Europa întoarce spatele maşinilor diesel, cursa către producţia de autovehicule electrice şi hibride a început, iar Polonia nu vrea să lipsească, scrie Deutsche Welle.
Gigantul japonez fabrică pentru prima dată în afara Asiei o componentă cheie în producţia autovehiculelor electrice, iar lansarea producţiei din Polonia este un pas nou atât pentru acesta, cât şi pentru ţara est-europeană. Noua linie de asamblare este parte a unei investiţii de peste 4,5 miliarde de zloţi (1,1 miliarde de euro).
„În 2000, cu lansarea primului model hibrid, am pregătit terenul pentru electrificarea autovehiculelor în Europa“, a declarat Johan van Zyl, preşedinte al Toyota Motor Europe.
Toyota şi-a lansat operaţiunile din Polonia în 2002, iar în 2017 cele două fabrici ale companiei au fuzionat.
Fabricile auto poloneze nu mai sunt pure linii de asamblare, jucând un rol în dezvoltarea de noi tehnologii. Un think tank din Varşovia, Exact Systems, se aşteaptă ca Polonia să prindă din urmă majoritatea pieţelor auto avansate în decurs de cinci ani, deşi termenul ar putea fi uşor prea optimist.
În prezent, autovehiculele electrice reprezintă doar o mică parte din vânzările auto din Polonia, 1.068 noi unităţi fiind înregistrate anul trecut, în creştere de la 569 în 2016.
Planul Poloniei de dezvoltare în sectorul electromobilităţii, adoptat de guvernul premierului Mateusz Morawiecki în 2017, prevede lansarea unui milion de maşini electrice până în 2025.
Potrivit premierului, aceste maşini vor reprezenta 10% din numărul maşinilor din administraţia publică până în 2020, procent care va urca ulterior la 50%.
Pentru a-şi susţine planul, guvernul vrea să construiască 6.000 de staţii de încărcare până la sfârşitul anului 2020.