Ministrul Educatiei, Sorin Cimpeanu, a sustinut ca nu va exista o reducere a numarului de posturi in sistem si a apreciat ca fiind inadmisibil ca un document care contravine politicii Ministerului Educatiei sa fie transmis catre partenerii sociali.
„Cu siguranta, vom lua masuri cat se poate de repede. Consider ca este inadmisibil ca un document care contravine atat politicii Ministerului Educatiei, cat si declaratiilor publice pe care le-am facut in calitate de ministru, sa fie transmis din cadrul ministerului, fie si cu titlu de draft. Si oricum fara a avea cunostinte nici de existenta lui, nici de continutul acestuia”, a declarat ministrul Educatiei la finalul unei intalniri cu senatorii PSD.
El a subliniat ca nu vor fi reduse posturi si ca s-a creat o confuzie in acest sens. „Nu sunt reduse posturi. S-a creat o confuzie intre cei 4.600 de colegi care au intrat in anul calendaristic 2014 in sistemul de invatamant preuniversitar. Este vorba de 4.600 de CNP-uri noi. S-a inregistrat intr-adevar o depasire a numarului de posturi aprobat cu 1.785 de posturi in 13 inspectorate judetene din cele 42. Daca am privi strict matematic, strict contabil, ar fi vorba de necesitatea unei reduceri de 1.785 de posturi. (…) Am precizat necesitatea revizuirii acestei metodologii, prin care sa se evite situatii, incerc sa evit cuvantul aberant, cum ar fi de exemplu in judetul Ilfov in care populatia scolara a crescut fata de anul anterior, iar rezultatul acestei metodologii a fost o scadere a numarului de posturi. Pe cale de consecinta, inspectoratul scolar judetean Ilfov apare cu o depasire de 222 de posturi din totalul celor 1.785. Este firesc si indraznesc sa spun de bun simt ca este unul din cazurile in care cresterea numarului de posturi este motivata obiectiv. Deci aceste 222 de posturi nu vor mai face parte din cele 1.785 care trebuie reduse, la fel si in alte inspectorate. Va trebui sa gasim limita in care numarul de posturi a fost depasit din motive obiective fata de celelalte situatii in care numarul de posturi a fost depasit din cauza unui slab management. Aceasta delimitare se poate face pe baza acestei metodologii care este intr-adevar foarte necesara”, a detaliat ministrul Educatiei.
Sursa: Agerpres