Un nou software, similar cu motoarele de recomandare folosite pentru utilizatorii site-urilor Facebook, LinkedIn si Amazon, calculeaza cu ajutorul unui algoritm partenerul de viata perfect, cu o precizie de 95%.
Algoritmul, pus la punct de cercetatorii de la Universitatea Iowa, compara profilul oamenilor contactati online de un anumit utilizator, pentru a stabili profiluri similare, apoi scaneaza lista, pentru a identifica persoanele care au cea mai mare probabilitate de a raspunde, informeaza dailymail.co.uk.
Lista cu persoanele abordate online pentru intalnire nu numai ca include profilul acestora, oferind indicii despre preferintele utilizatorului – ceea ce se cunoaste sub denumirea de „gusturi” -, ci include si persoanele care au cele mai multe sanse de a raspunde invitatiei, pe baza „gradului initial de atractivitate” a utilizatorului.
Pentru a concepe formula, cercetatorii Kang Zhao, Xi Wang, Mo Yu si Bo Gao au analizat motoarele de recomandare pe care le folosesc in prezent site-urile de intalniri. Utilizatorii au fost rugati sa completeze chestionare despre trasaturile lor de personalitate si despre criteriile pe care le cauta, iar site-urile produc o lista de parteneri potentiali.
Echipa de cercetare a combinat ulterior aceste informatii cu motoarele de recomandare a contactelor comune, folosite de site-uri precum Facebook si LinkedIn. Aceste motoare cauta legaturi si prieteni comuni, pentru a recomanda persoane care pot fie sa fie cunoscute, fie sa reprezinte o legatura utila.
Pentru a testa exactitatea algoritmului, cercetatorii au folosit un set de informatii preluate de pe un site de intalniri, frecventat in 196 de zile de 47.000 de utilizatori. apoi au scanat datele obtinute in primele 98 de zile, pentru a descoperi gusturile si gradul de atractie a utilizatorilor si au selectat persoanele care au trimis cinci sau mai multe mesaje. Conform informatiilor obtinute, rata de raspuns a fost de aproximativ 95%.
Ulterior, cercetatorii au utilizat instrumentele de filtrare folosite pe site-uri precum Wuaki – un magazin online cu filme – si de distribuitori online, cum ar fi Amazon, pentru a descoperi preferintele utilizatorilor.
Sursa: Mediafax