Campania ”Sa pastram apele curate!” a castigat finala Green Awards 2008, la categoria „Best Green International Campaign”. Ceremonia de premiere a avut loc la Londra si a reunit participanti de marca din intreaga lume: specialisti de mediu, de relatii publice si advertising, ecologisti si jurnalisti. Campania a avut o imagine buna, insa pe teren s-a dovedit total inefiecienta.
Campania nationala, sustinuta de catre directiile de apa din teritoriu, a fost apreciata pentru creativitatea, claritatea ideilor si spiritul novator al conceptelor de „PETste” si „meDOZA”. Juriul a fost compus din 19 personalitati, fiind prezidat de baroneasa Peta Buscombe, director executiv al Advertising Association.
In cadrul proiectului, au fost montate, in toate bazinele hidrografice, cosuri metalice, destinate colectarii selective a deseurilor: plastic, hartie si metal, oferite de Holcim (Romania). Inclusiv in Baia Mare au avut loc actiuni in cadrul campaniei, acestea desfasurandu-se la barajul Firiza in perioada verii.
”Acest premiu, ne obliga, pe fiecare dintre noi, sa fim mai responsabili, constienti fiind ca poluarea apelor si a mediului ne afecteaza sanatatea”, a declarat Marius Minzat, directorul Directiei Apelor Somes-Tisa (DAST).
Campania, din pacate, nu ar putea fi premiata si pentru rezultatele ei, pentru ca eficienta ei aproape ca nu s-a vazut. Actiunile organizate, inclusiv cea de la barajul Firiza Baia Mare – care a constat in ridicarea unui om din PET-urile adunate de pe malul apei si de pe luciu, au fost spectaculoase, dar nu si convingatoare. Pe baraj, continua sa fie aruncate o multime de mizerii atat de catre localnicii din amonte, cat si de catre turisti.
Cei care doresc sa afle mai multe informatii despre campanie si sa isi exprime punctul de vedere sa acceseze pagina web www.apecurate.blogspot.com
Sursa: Ioana Osan
În Regatul Maramureșului există o triplă alianță! Este clar! Totul este negociat și împărțit! S-au aruncat zarurile și noua ordine...
Citeste mai mult