Avionul, de tip DR 400 – de mici dimensiuni, zbura pe ruta Iaşi – Debreczen şi era înregistrat la clubul Saint-Etienne. Din datele comunicate de echipele de intervenţie deplasate la locul accidentului reiese ca una din roţile avionului s-a rupt la contactul cu pământul, dar că francezii sunt teferi.
Martorii au spus că au văzut avionul cum dă ocol câmpului de două ori, iar apoi cum coboară la sol. Incidentul a avut loc în zona denumită de localnicii din Hoteni "Zarcea" şi se află la circa 2 kilometri de sat. Pilotul a aterizat în plin câmp, punându-i pe fugă pe ţăranii care se aflau la strânsul fânului.
Reprezentanţi ai poliţiei din Ocna Şugatag, precum şi comandantul Aeroportului Baia Mare, Vasile Dale, au început deja o anchetă. Deocamdată nu se cunosc cauzele care au dus la producerea accidentului. Potrivit unor declaraţii acesta ar fi fost provocat de condiţiile meteo nefavorabile, vizibilitatea fiind extrem de scăzută datorită norilor deşi. Există însă şi supoziţii care indică faptul că avionul ar fi rămas fără combustibil. Rezultatul investigaţiilor preliminare va fi comunicat abia în jurul orei 19.00, după cum a precizat comandantul Aeroportului Baia Mare.
Călătoria francezilor a început pe 29 iulie şi urma să se încheie pe 12 august, iar ea a fost pusă la cale pentru marcarea a 10 ani de la înfrăţirea clubului din Saint Etienne cu cel din Deva.
Potrivit informaţiilor de pe site-ul aeroclubului, periplul a fost organizat de Pierre Dosso, pilot în cadrul aeroclubului, şi cuprindea zboruri, cu două aparate de mici dimensiuni, prin România şi Republica Moldova. Acesta a cuprins escale la Bucureşti, Ploieşti, Tuzla, Chişinău, Iaşi, precum şi vizite în Delta Dunării şi Târgu Neamţ.
Programul călătoriei prevedea ca în 8 august să se zboare pe ruta Iaşi – Târgu Mureş, iar pe 9 august să se continue zborul spre Deva, iar de acolo în zilele următoare spre casă, însă în ultimul moment traseul se pare că a fost modificat. Călătoria a fost făcută de 6 piloţi, printre care şi preşedintele Aeroclubului din Saint-Etienne, Fernande Bonnemain.
Ultimul accident aviatic înregistrat în Maramureş şi în care a fost implicat un avion de mici dimensiuni a avut loc în anul 1999 şi s-a sfârşit tragic, pilotul şi copilotul, Ioan Preda şi Gelu Bilţ, ultimul comandant adjunct al Aeroportului Baia Mare, pierzându-şi viaţa. Un altul, mult mai grav, s-a înregistrat în februarie 1996, cînd un aparat AN 26 s-a prăbuşit în cariera de piatră de la Dealul Crucii, soldându-se cu moartea celor 8 pasageri şi a încă două persoane aflate la sol.
Sursa: Meda Muntean