De Ziua Naţională, primim cu mare întârziere un cadou pe care aproape nici nu-l mai aşteptam. Vom putea circula, în sfârşit, pe prima autostrada începută după Revoluție și terminată în întregime. E vorba de Autostrada 10 care ne va permite să ajungem de la Sibiu la Cluj-Napoca în două ore. Şapte ani a durat construcţia, iar probleme au fost la fiecare pas.
E mobilizare cum nu a fost niciodată pe Lotul 2 al Autostrăzii Sebeş – Turda. Se asfaltează pe ploaie, se montează parapetele, se trasează marcaje. Autorităţile vor ca pe 1 Decembrie să dea drumul traficului pe porţiunea de 24 de kilometri de şosea de mare viteză care leagă Alba-Iulia de Aiud. Deschiderea acestui lot le va permite şoferilor să circule pe o şosea de mare viteză de la Sibiu până dincolo de Cluj-Napoca, la Nădășelu. Sunt aproape 200 de kilometri de autostradă fără întrerupere. Nu şi fără restricţii.
Şapte ani a durat construcţia, iar probleme au fost la fiecare pas
Chiar şi după inaugurare, un punct critic al autostrăzii rămâne la kilometrul 20, unde, de aproape un an, constructorul se confruntă cu o mare alunecare de teren. Pe o porţiune de câteva sute de metri, şoferii vor fi nevoiţi să încetinească şi să circule din ambele direcţii doar pe un singur sens. Până când? Nu se ştie…
Cristian Pistol, director general CNAIR: Cum bine aţi spus dumneavoastră, noi dăm în circulaţie. Deci lotul de autostradă nu va fi recepţionat. Recepţia se va face după ce toate lucrările sunt finalizate. Noi estimăm că lucrările vor fi finalizate în jurul lunii aprilie a anului viitor.