Noua tehnologie, care folosește drept combustibil un rezervor cu hidrogen, este foarte prietenoasă cu mediul. Energia necesară deplasării trenului este produsă prin combinarea hidrogenului cu oxigen, iar emisiile rezultate sunt doar aburi și apă.
Noul sistem de alimentare este foarte eficient. Hidrogenul este păstrat într-un rezervor special, din alumiuniu, iar oxigenul este colectat din aer.
Apoi, cele două gaze sunt combinate și produc energia necesară pentru a alimenta un motor și o baterie cu litiu-ion, care stochează energia. Singurele emisii produse sunt vaporii și apa. Tehnologia poate fi folosită și pentru autobuze sau autoturisme.
Desigur, aceste trenuri sunt mult mai scumpe. De aceea, deocamdată numai două trenuri de acest fel circulă în Germania. Se numesc Coradia iLint și sunt fabricate de compania Alstom, care produce și celebrele TGV.
Trenurile pot parcurge o distanță de 1.000 km cu un singur rezervor de hidrogen. Deocamdată ele circulă în nordul Germaniei, între localitățile Cuxhaven, Bremerhaven, Bremervoerde și Buxtehude.
În Germania există multe rute de tren care nu sunt electrificate și unde pot circula numai locomotivele diesel. Acestea poluează însă foarte mult, iar autoritățile caută de mult timp o soluție ecologică. Trenurile Coradia nu poluează și în plus sunt mult mai silențioase ca trenurile diesel.
Alstom anunță cu această ocazie că primele trenuri cu hidrogen pot fi deja produse pe scară largă, dacă va exista cerere. Mai multe state sunt deja interesate de noua tehnologie: Marea Britanie, Olanda, Danemarca, Norvegia, Italia, Canada.
În Franța primele trenuri cu hidrogen vor începe să circule în 2022.
Stefan Schrank, manager de proiect la Alstom, precizează că noile trenuri costă într-adevăr mai mult, dar investiția merită, pentru că pe termen lung companiile feroviare vor cheltui foarte puțin cu folosirea lor.