Mașina ar putea fi o restilizare a modelului Renault City K-ZE, o mașină electrică low-cost lansată de Renault în China, care ar putea fi produsă și în Europa sub marca Dacia, a declarat o sursă din interiorul Renault, citată de publicația franceză.
De câteva luni, în Chia circulă o mașină electrică înteresantă din gama Renault. Se numește City K-ZE și este versiunea electrică a Kwid. Același model ar putea fi adus și în Europa sub brandul Dacia.
Directorul de vânzări a grupului Renault, Olivier Murguet, a explicat pentru publicația germană AutomobilWoche, că reglementările stricte impuse de Uniunea Europeană în ceea ce privește emisiile de CO2, care vor intra în vigoare în 2020, reprezintă o provocare pentru producătorul auto, care trebuie să se adapteze la noile cerințe.
În consecință, dezvoltarea de mașini electrice este un pas firesc în viitorul apropiat. “Actualele Logan, Sandero și Duster sunt dotate cu motoare care produc CO2, de aceea K-ZE ar putea fi adus în Europa sub sigla Dacia. Dar numele nu cred că va rămâne același”, a explicat Murguet.
Vândută în China cu 8.000 de euro, după aplicarea bonusului de la stat, Dacia K-ZE ar putea costa în Europa în jur de 15.000 de euro fără bonus, pentru că mașina var avea un nivel mai mare de siguranță și mai multe dotări. Deși este un preț mult mai mare comparativ cu varianta vândută în China, Dacia K-ZE ar fi sensibil mai ieftină decât Renault Zoe, care costă 30.000 euro.
Dacă va fi lansat în 2021, modelul electric Dacial K-ZE va concura cu viitorul Seat, la categoria de preț sub 20.000 de euro.
Potrivit unei analize Bloomberg, deși Dacia şi-a construit o reţea de clienţi fideli pentru vehiculele sale low-cost, adesea spartane, fiind unul din brandurile cu cea mai rapidă creştere a Renault, acum marca românească ar putea deveni o frână pentru producătorul auto francez. Și asta pentru că Dacia se confruntă cu dificultăţi generate de costurile conformării standardelor înăsprite ale UE privind poluarea.
Linia Dacia din 2018 trebuie pregătită mai mult decât alte branduri pentru a îndeplini ţintele UE privind emisiile pentru 2021, conform estimărilor Evercore ISI. Revizuirea modelelor sale pentru a îndeplini reglementările „ar putea afecta disproporţional profitabilitatea„, chiar dacă per ansamblu Renault este mai bine poziţionat decât unele rivale pentru a îndeplini cerinţele, a apreciat analistul Philippe Houchois, de la Jefferies în Londra, scrie Agerpres.
Începând din 2020, flotele auto trebuie să respecte noile limite privind emisiile de dioxid de carbon (CO2), sau se confruntă cu amenzi. În scenariul celor de la Jefferies, care estimează continuarea declinului vânzărilor auto, amenzile cu care s-ar putea confrunta Renault dacă nu respectă standardele s-ar putea ridica la 450 milioane de euro, sau 17% din profitul previzionat pentru 2020.
Dacia ar putea introduce un SUV hibrid în scopul reducerii emisiilor, susţin surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul. „Este greu de imaginat că Dacia va rămâne pe marginea tendinţei de electrificare a maşinilor”, a declarat Olivier Murguet, şeful vânzărilor la Renault.
Pentru Renault, Dacia este o poveste de succes. Cel mai ieftin model al său are un preţ de pornire de 8.000 euro în Europa Occidentală, mai puţin decât ofertele rivalelor Fiat Chrysler Automobiles NV şi PSA Group SA.
Renault nu publică datele privind profitabilitatea în funcţie de brand sau model, dar unii analişti estimează că Duster generează o marjă de profit de peste 10%, depăşind producătorii de maşini premium, cum ar fi Mercedes-Benz de la Daimler AG sau BMW AG. Anul trecut, vânzările Dacia au urcat cu 7% în timp ce maşinile brandului Renault au înregistrat un declin de 5%. Vânzările Dacia reprezintă aproximativ o cincime din totalul Renault.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană, în special datorită SUV-ului Dacia Duster.