Un raport de 380 de pagini a fost realizat de catre expertii care au derulat, in perioada noiembrie-decembrie, un audit intern pe trei segmente la nivelul Primariei Baia Mare. Vizat a fost domeniul economic, cel juridic si resursele umane, iar, in urma acestor verificari, vor fi luate si cateva masuri care vizeaza pe de-o parte organigrama institutiei iar pe de alta parte, contractele incheiate cu prestatorii de servicii. Potrivit edilului Catalin Chereches, numerosi angajati din subordine vor fi rotiti pe posturi, in timp ce unii dintre actualii sefi urmeaza sa fie inlocuiti.
“Au fost descoperite probleme de abordare si organizare pe zona juridica, in urma acestui audit, insa aceste probleme nu vor fi deocamdata facute publice, deoarece nu dorim sa ne aratam partile vulnerabile”, a precizat primarul, care a lasat sa se inteleaga ca o parte dintre procesele pe care Primaria Baia Mare le are si le-a avut in ultimii ani ar fi putut fi castigate daca erau respectate anumite rigori in cadrul institutiei.
Edilul a mai precizat ca, pe segmentul resurse umane, mare parte din randul angajatiilor au fost verificati de catre specialistii firmei de audit si ca le-au fost acordate note, de la 1 la 5, in functie de abilitatile si eficienta de care dau dovada in cadrul sistemului.
“Am decis sa realizam restructurari la nivelul organigramei, unele servicii sa treaca sub anumite directii. Totodata, vom realiza si o reimprospatare in randul persoanelor din conducere, urmand sa fie transferati oameni dintr-un serviciu in altul, unde am descoperit ca au abilitati”, a declarat Catalin Chereches.
In ceea ce priveste segmentul economic, primarul s-a aratat deranjat de unele contracte cu prestatorii de servicii. El sustine ca, in urma auditului, a aflat ca exista firme care percep tarife mai mari pentru municipiul Baia Mare, comparativ cu alte localitati.
“Am facut o comparatie intre Baia Mare si Oradea in ceea ce priveste serviciile de iluminat public. Pentru acelasi tip de servicii, noi plateam cu 50% mai mult! Acesta a fost si motivul pentru care am decis sa renuntam imediat la contract”, a precizat Chereches.
Mai multe detalii cu privire la intregul raport de audit vor fi facute publice marti, 13 decembrie, de la ora 12.00, in cadrul unei sedinte extraordinare de Consiliu Local.
Sursa: Anca Popescu