Probleme la Aeroportul Baia Mare, in ultimele zile. Din cauza unor defectiuni aparute la o aeronava, mai multi baimareni clienti ai companiei aeriene Tarom au fost nevoiti, luni, 11 ianuarie, sa se deplaseze cu taxiul, pe cheltuiala societatii, pana la Satu Mare, pentru a prinde zborul spre capitala, pentru ca pilotul cursei urmatoare nu a putut face escala in Baia Mare. Probleme cu aterizarea pe Aeroportul Baia Mare au fost si miercuri, 6 ianuarie, cand din cauza plafonului de nori, o cursa Tarom a fost anulata, iar calatorii au fost dusi cu autocarul la Aeroportul din Cluj.
Directorul Aeroportului Baia Mare, Mihai Patrascu, a declarat ca 20 de persoane au fost in situatia de a fi duse cu masini de taxi la Aeroportul din Satu Mare.
“O aeronava care facea cursa Bucuresti – Satu Mare s-a defectat, astfel incat cursa de dupa amiaza, de la ora 17,15, care trebuia sa porneasca inapoi inspre capitala a intarziat foarte mult, pentru ca o echipa a incercat remedierea problemei. Pana la rezolvare, s-a iesit din orar, astfel ca s-a dorit comasarea celor doua curse. Pilotul a refuzat insa sa faca escala in Baia Mare, din cauza plafonului de nori. Asa ca s-a luat decizia transportarii pasagerilor de la Baia Mare la Satu Mare cu taxiul. Au fost vorba de aproape 20 de persoane”, a explicat Patrascu.
Tot in aceasta saptamana, un alt grup de baimareni clienti ai Tarom nu a putut pleca din Baia Mare si a fost transportat spre Aeroportul din Cluj
“Nu s-a putut decola sau ateriza de pe si pe Aeroportul Baia Mare. Din acest motiv, cei care aveau bilete la cursa Tarom spre Bucuresti au fost imbarcati intr-un autocar si s-au deplasat la Aeroportul Cluj, pentru a pleca de acolo spre destinatie”, a spus Mihai Patrascu.
Potrivit directorului Aeroportului International Baia Mare, in astfel de cazuri speciale, cand traficul este suspendat, societatile de transport au datoria de a asigura o alternativa pasagerilor care au cumparat bilete.
“Tarom a facut aceste deplasari pe cheltuiala proprie. Se mai intampla. Sunt aproximativ cinci – sase zile pe an cand inaltimea nepotrivita a plafonului de nori nu permite decolarea sau aterizarea aeronavelor si atunci se recurg la astfel de solutii alternative”, a precizat Mihai Patrascu.
Sursa: Catalin Tineghe