Instagram, platforma de gazduire si editare de fotografii detinuta de catre reteaua de socializare Facebook, a fost data in judecata de catre un utilizator la un tribunal din San Francisco. In procesul intentat portalului utilizatorul, originar din Calofornia, a invocat schimbarile neclare aparute in ultima politica de confidentialitate a Instagram.
”Noi credem ca acuzatiile aduse de catre aceste utilizator sunt nefondate si vom lupta in instanta pentru a demonstra acest lucru”, a declarat Andrew Noyes, purtator de cuvant al Facebook, conform huffingtonpost.com.
Utilizatorul care a intentat proces impotriva Instagram aduce la cunostinta ca ultimele schimbari din cadrul politicii de confidentialitate ale serviciului fotografic au fost schimbate intr-o maniera neclara.
Intagram este un serviciu fotografic online achizitionat anul acesta de catre reteaua de socializare Facebook pentru suma de 715 milioane de dolari. In urma cu o saptamana politica de confidentialitate a Instagram a fost modificata, lasand sa se inteleaga faptul ca doreste sa schimbe conditiile de utilizare a serviciului, care permite filtrarea si difuzarea de fotografii, astfel incat sa poata vinde fotografiile incarcate de catre acestia si datele aferente.
Conform noii clauze a Instagram „o parte sau intregul serviciu s-ar putea sustine financiar din profiturile din publicitate”. De asemenea, clauza mai prevede ca utilizatorul serviciului Instagram sa isi dea acordul ca informatiile despre contul sau precum numele, numarul de like-uri si fotografiile (precum si orice alte date asociate) sau actiuni pe care le intreprinde sa fie folosite gratuit de catre Facebook, care detine Instagram, in actiuni promotionale si publicitare.
La doar cateva zile de la acuzatile aduse platformei Instagram, fondatorul acesteia Kevin Systrom a precizat intr-o postare pe blogul oficial al platformei fotografice, ca utilizatorii au inteles gresit noua politica de confidentialitate.
Conform postarii de pe acest blog, Systrom explica faptul ca politica de confidentialitate a Instagram a fost prost inteleasa, generand speculatii din partea presei internationale. Totodata, cofondatorul serviciul fotografic precizeaza ca este de datoria Instagram sa faca lumina in aceasta problema, pentru a scoate utilizatorii din confuzia creata.
„Intentionam sa revizuim noile termene si conditii de functionare si ne dorim sa experimentam cu un tip inovativ de advertising care pare potrivit pentru Instagram. In schimb acest lucru a fost interpretat gresit, si s-a inteles ca noi urmeaza sa va vindem fotografiile fara niciun fel de compensatie. Acest lucru nu este adevarat si este greseala noastra ca limbajul folosit de noi in noile termene si conditii de functionare au fost interpretate intr-un mod eronat. Pentru ca totul sa fie clar, nu intentionam sa va vindem fotografiile. Momentan lucram la revizuirea limbajului folosit in politica de confidentialitate pentru a fi siguri ca acest lucru este clar inteles”, se arata in postarea de pe blogul oficial al Instagram, semnata de cofondatorul Kevin Systrom.
Sursa: Mediafax