Profesori de nota 2 ar putea ajunge, la toamnă, la catedră Concursul pentru titularizare în învăţământ ar trebui să asigure trimiterea la catedră a celor mai bine pregătiţi educatori, învăţători şi profesori. În realitate, însă, mulţi dintre cei care nici măcar nu au reuşit să promoveze examenul sunt deja profesori şi au toate şansele să fie şi la toamnă la catedră. Şi asta pentru că pur şi simplu nu are cine să îi înlocuiască.
Ministerul Educaţiei Naţionale a publicat, ieri, rezultatele la concursul pentru ocuparea posturilor didactice sau a catedrelor vacante ori rezervate din învăţământul preuniversitar. Rata notelor peste 7, înainte de contestaţii, obţinute de candidaţii care au susţinut proba scrisă este de 47,40%, în creştere cu 1,67% faţă de anul trecut.
La Constanţa, rezultatele sunt ceva mai bune. 82,75% din candidaţi, adică 571, au obţinut peste 5. Din aceştia, 243 au avut note între 5 şi 7 şi 328 peste 7. Practic, doar 571 de candidaţi vor putea să participe la şedinţele publice de repartizare pe posturile titularizabile şi netitularizabile. Adică aproape un sfert din numărul de posturi disponibile la nivel judeţean.
Nota 1,40 la educaţie fizică şi 2,80 la geografie
Deşi la prima vedere, rezultatele la proba scrisă sunt oarecum îmbucurătoare, dacă aruncăm un ochi prin lista cu note ajungem să ne întrebăm ce fel de oameni ajung la catedră. De exemplu, la chimie, o candidată, care are deja definitivatul şi este de trei ani învăţământ, a obţinut numai nota 2,10. Sau un alt candidat – e drept, fără experienţă în învăţământ – a obţinut nota 1,00.
Multe note mari au fost obţinute la disciplina consiliere psihopedagogică, unde avem 9,60, 9,40, 9,35, dar şi la cultură civică, unde un candidat a obţinut 10 curat. Deşi pare incredibil, la disciplina educaţie fizică şi sport, mai mulţi candidaţi au reuşit doar „performanţa” de a lua 1,00, 1,40, 1,90, 2,60.
Incredibile par şi notele unor viitori profesori de biologie. Cu toată străduinţa sa, o candidată nu a reuşit să ia mai mult de 1,85, o alta 2,70. Au fost totuşi şi numeroase note mari, chiar de 9,80, 9,75, 9,60. Încă un 10 curat a fost luat la geografie, o candidată cu experienţă de cinci ani în învăţământ şi cu gradul I a luat nota maximă. Asta în timp ce o altă candidată, cu o experienţă de 28 de ani în învăţământ, şi ea posesoare a gradului I, nu a reuşit să ia mai mult de 2,80, deşi la inspecţia de grad a primit nota 10.
Şi la informatică au fost note mici. De exemplu, o candidată, care are o vechime de 24 de ani şi a luat nota 9,04 la grad, la proba scrisă a obţinut nota 3,30. La limbi străine, însă, au fost note bune, la germană şi la engleză s-au înregistrat foarte puţine note sub 5 şi numeroase note aproape de 10.
Grav este că, la limba română, majoritatea notelor au fost între 6 şi 8. Doar câţiva candidaţi au obţinut peste 9, cea mai mare notă fiind 9,60. Iar la învăţătoare, a „plouat” cu note mici, chiar şi cadre didactice cu experienţă nereuşind să ia peste 5. Au fost şi candidaţi mai bine pregătiţi, mai ales cei proaspăt ieşiţi de pe băncile facultăţii, unii chiar de 9,90, 9,70, 9,65. La matematică, nimeni nu a atins nota maximă, în schimb mulţi au „reuşit” note de 2 şi 3.