Utilizarea tichetelor de masa nu va mai fi limitata la doua tichete pe zi, potrivit unui proiect de hotarare de Guvern prin care se doreste ca angajatii sa poata folosi mai usor tichetele de masa, inclusiv in format electronic, nu numai tiparit, ca pana in prezent.
Proiectul de act normativ urmareste, pe langa implementarea reglementarilor privind acordarea tichetelor de masa pe suport electronic si cresterea disciplinei contractuale si sigurantei financiare a sistemului tichetelor de masa, asigurarea unui control mai eficient al utilizarii tichetelor de masa, precum si aplicarea unitara si echitabila a principiilor stabilite prin legea initiala in cazul salariatilor a caror durata zilnica a timpului de munca este mai mare de opt ore, in regim de tura.
Posesorii de tichete de masa nu le vor mai putea utiliza in magazine, locatii, unitati, piete de orice fel care nu vand produse alimentare si nu au afisata la intrare autocolantele speciale ale unitatii emitente. Proiectul de hotarare reglementeaza procedura de restituire a tichetelor de masa folosite de salariat in decursul unei luni si la care acesta nu avea dreptul, se arata in nota de fundamentare a proiectului.
Emitentul este obligat sa tipareasca pe tichetul de masa (pe suport de hartie) numele si prenumele beneficiarului, precum si interdictia de a fi utilizat pentru produse nealimentare. In cazul in care salariatul utilizeaza intr-o luna un numar de tichete de masa mai mare decat numarul de zile lucrate, iar angajatorul nu a incasat de la salariat contravaloarea tichetelor utilizate si necuvenite, firma ii va scadea pentru luna urmatoare numarul tichetelor necuvenite din totalul alocat.
Totodata, actul normativ vizeaza implementarea tichetelor de masa pe suport electronic prin stabilirea obligatiei angajatorului de a suporta costurile cu privire la emiterea acestora si a elementelor obligatorii pe care trebuie sa le contina suportul electronic pe care sunt stocate tichetele de masa. Totodata, emitentii sunt obligati sa identifice unitatile de alimentatie publica printr-un cod de identificare unic la nivel de platforma sau schema/aranjament de plata, dupa caz, pentru a permite unitatilor emitente sa autorizeze on line tranzactiile cu tichete de masa electronice efectuate de catre salariati.
Unitatea de alimentatie publica trebuie sa inmaneze utilizatorilor de tichete de masa pe suport electronic un imprimat care contine suma debitata dupa fiecare utilizare a suportului. Finantele precizeaza ca reglementarile au fost stabilite dupa consultari cu Asociatia emitentilor de tichete de masa din Romania, Asociatia Romana a Bancilor, Asociatia de plati electronice din Romania, Confederatia Nationala Sindicala „Cartel ALFA”, Consiliul national al intreprinderilor private mici si mijlocii din Romania si Asociatia Marilor Retele Comerciale.
Sursa: Mediafax