Pasagerii CFR Calatori ar putea, in curand, sa achizitioneze bilete direct din tren in urma implementarii unui proiect destinat combaterii calatoriei frauduloase. Potrivit directorului de Strategie al CFR Calatori, Adrian Vlaicu, proiectul se afla deja in testare pe cele patru trenuri de viteza (Trenurile Litoral) care circula spre Marea Neagra.
‘Ca orice lucru nou, acesta trebuie testat si se face acest lucru pe cele patru trenuri de viteza care circula spre Litoral. Trebuie sa vedem care mai sunt necesitatile, capabilitatile. Proiectul este destinat reducerii calatoriilor frauduloase’, a declarat vineri, pentru AGERPRES, Adrian Vlaicu.
Proiectul vanzarii legitimatiilor de calatorie in trenurile CFR Calatori este dezvoltat de Informatica Feroviara, care a realizat softul, impreuna cu compania publica de transport pe calea ferata.
Practic, seful de tren va avea o tableta si o imprimanta pentru emiterea legitimatiilor de calatorie pentru pasagerii care nu si-au achizitionat bilete din timp. Imprimanta este termica, nu foloseste consumabile. Biletul emis in tren contine toate elementele de calatorie respectiv distanta, destinatie si pret.
Biletele se stocheaza in baza de date locala dar pot fi si transmise intrucat tableta poate avea incorporat un SIM al unui operator de telefonie mobila astfel incat datele se pot transmite automat catre serverul central al CFR Calatori pentru ca personalul de conducere sa stie in orice moment cate bilete s-au vandut in trenul respectiv.
Conform lui Mirel Traistaru, proiectant sisteme informatice la Informatica Feroviara, o alta facilitate pe care o ofera sistemul este verificarea biletelor vandute on-line. Astfel, calatorul isi cumpara bilet on-line si se prezinta in tren cu un ID. Seful de tren introduce in dispozitiv ID-ul sau numele calatorului iar pe ecran ii apar datele de pe bilet.
‘Aceasta facilitate de a verifica biletul on-line face ca sistemul de vanzare on-line sa-si reduca timpul de emitere. In prezent, biletele on-line se emit cu 12 ore inainte de plecarea trenului. Cu ajutorul acestui sistem se pot achizitiona bilete on-line si cu o ora inainte de plecarea trenului’, a explicat Mirel Traistaru.
Costurile implicate de acest proiect constau in fondurile necesare pentru achizitionarea de tablete, imprimante si a softului realizat de Informatica Feroviara. Pot fi utilizate si tablete speciale care rezista la temperaturi joase, la socuri si au o baterie de 4.500 miliamperi care rezista si doua zile fara incarcare.
‘Aceasta tableta este special configurata pentru CFR Calatori si este personalizata. In prezent, proiectul este demarat, se fac teste pe trenurile de calatori si deja se discuta termenii contractului’, a adaugat Traistaru.
Directorul de Strategie al CFR Calatori a precizat ca zilnic circula aproximativ 1.400 de trenuri.
‘Acesta este un nivel minim al numarului necesar de echipamente pentru dotarea personalului de specialitate al CFR Calatori. Prima data sistemul se va implementa pe trenurile InterRegio iar apoi pe cele tip Regio’, a mai spus Vlaicu.
Sursa: Agerpres