Reteaua de socializare Snapchat, renumita pentru faptul ca mesajele si fotografiile postate pe aceasta se autodistrug la cateva secunde dupa ce sunt vazute de utilizatori, a anuntat vineri ca va incepe sa transmita publicitate. Primul spot publicitar incorporat in acest weekend de Snapchat intre mesajele sale efemere a fost unul de promovare a filmului horror „Ouija”.
Reclama a fost in fapt un trailer de 20 de secunde de promovare a acestui film si a putut fi vizionata de utilizatorii americani ai retelei de socializare, relateaza mashable.com.
Conform sursei citate, nu este clar cat timp vor aparea astfel de spoturi de promovare pe Snapchat si nici cat de des vor fi transmise aceste reclame.
Insa este de asteptat ca Snapchat sa continue experimentele in privinta difuzarii de publicitate, mai scrie mashable.com. Mesajele publicitare vor fi introduse in sectiunea „actualizari recente” a retelei Snapchat, potrivit unui anunt facut vineri pe blogul platformei.
De asemenea, Snapchat a promis ca nu va introduce publicitatea „printre mesajele personale”, precum fotografiile pe care utilizatorii retelei si le transmit si nici in timp ce acestia poarta o conversatie. „Ar fi foarte nepoliticos (sa facem acest lucru, n.r.). Vrem sa vedem daca putem sa livram aceste mesaje publicitare intr-o maniera amuzanta si informativa”, au spus reprezentantii Snapchat, citati de AFP. Aceasta este prima initiativa a Snapchat de a incerca sa faca bani prin intermediul mesajelor publicitare.
Recent, Snapchat a fost in centrul unui scandal, dupa ce hackerii au publicat online un numar mare de imagini si inregistrari video de pe serviciul de mesagerie efemera, provocand temeri cu privire la aceste mesaje, care se presupune ca ar trebui sa dispara la cateva secunde dupa ce sunt vazute de utilizatorii retelei.
Pe de alta parte, in luna iulie, huffingtonpost.com relata ca Snapchat este in negocieri cu mai multe companii chineze pentru o investitie care ar putea sa ridice valoarea acesteia la o suma de 10 miliarde de dolari. Conform sursei citate, valoarea atat de mare a Snapchat este specifica industriei de telecomunicatii din SUA, insa The Huffington Post atragea atentia ca aceasta companie a avut pana in prezent venituri de 0 dolari.
Potrivit Bloomberg, un grup de investitori, intre care se afla si Alibaba, versiunea chineza a retailerului Amazon, este interesat de achizitionarea acestei aplicatii. Snapchat a intrat in atentia internationala a media dupa ce atat Facebook, cat si Google au facut oferte de 3 miliarde de dolari, respectiv 4 miliarde de dolari pentru a cumpara aceasta aplicatie. Insa, Snapchat a refuzat ambele oferte.
In luna mai, Federal Trade Commission a anuntat ca a incheiat un acord cu compania Snapchat, pe care a acuzat-o ca isi insala utilizatorii in privinta caracterului efemer al „snaps”-urilor publicate (fotografii, mesaje video, mesaje text), despre care se presupune ca ar trebui „sa dispara pentru totdeauna” in mai putin de 10 secunde. Snapchat a neglijat mai ales sa ii informeze pe utilizatori in legatura cu faptul ca „snaps”-urile pot fi salvate pe termen nedeterminat, utilizand alte aplicatii.
Acest serviciu pentru telefoane inteligente a devenit foarte popular dupa lansarea sa in septembrie 2011. Insa succesul sau a generat multe ingrijorari, pentru ca aplicatia poate sa ofere adolescentilor o falsa impresie de securitate atunci cand isi publica fotografiile.
FTC a acuzat Snapchat si de faptul ca a colectat, fara sa ii anunte, contactele din agendele utilizatorilor sai care poseda un iPhone, un iPad sau un iPod.
Aceeasi institutie americana a reprosat faptul ca Snapchat nu si-a securizat suficient serviciul „Find a Friend”, care a permis piratilor cibernetici sa acceada in baza sa de date si sa fure astfel nume si numere de telefon de la 4,6 milioane de utilizatori. Nicio amenda nu a fost aplicata, insa Snapchat ar putea face obiectul unor sanctiuni financiare, daca nu va respecta conditiile acestui acord, dupa cum a mai spus FTC.
Snapchat a promis, intr-un comunicat, ca va raspunde chestiunilor semnalate de FTC si a precizat ca a rezolvat deja mai multe dintre aceste probleme. Totodata, Snapchat si-a asigurat utilizatorii ca va continua sa investeasca in sisteme de securitate si in mijloace tehnice care sa impiedice comiterea unor abuzuri.
Sursa: Mediafax