România cerșește aproape la propriu de la Comisia Europeană bani pentru a-și construi autostrăzi și infrastructura mare. Suntem pe ultimul loc în Europa la dezvoltarea infrastructurii, raportat la dimensiunea țării și a numărului de locuitori. Bulgaria și Ungaria ne-au întrecut demult, Serbia construiește într-un ritm accelerat.
Oficialii guvernamentali de la București vorbesc despre sume între 20 și 80 de miliarde de euro pe care România ar trebui sau ar putea să le ia din bani europeni și împrumuturi bancare pentru a-și pune la punct infrastructura în următorii 10 ani. Banii românilor și ai europenilor trebuie să rămână în UE au decis liderii de la Bruxelles, care lucrează acum la un plan de măsuri pentru a bloca firmele străine să acceseze licitațiile din banii europeni.
Însă, compania naționala de drumuri (CNAIR) oferă cu lejeritate proiectele din bani europeni țărilor non-UE, în special companiilor din Turcia și China. Europenii au înțeles după criza Covid- 19 că ați oferi pe tava resursele financiare țărilor din Est și Orient este sinucidere curată. Războiul economic la care asistăm acum, în care UE este prinsă ca într-un clește între Federația Rusă, China și țările din Orient, poate duce la colapsul economic al Uniunii și implicit la dispariția ei.
Informații îngrijorătoare arată că directorii din CNAIR preferă să adjudece licitațiile de autostrăzi către firme din China și Turcia. Este o tendință accentuată în ultimii cinci ani. Premierul Orban se opune penetrării pieței de infrastructură de către firmele turcești și chineze care practică un dumping agresiv la licitațiile de tronsoane de autostrăzi. Noul director al CNAIR, Mariana Ioniță, o veche vânătoare de funcții și poziții în Ministerul Transporturilor nu face un secret, și se exprimă și public, că preferă companiile din Turcia în fața celor românești.
Situația arată așa: peste 1 miliard de euro vor îngrășa conturile turcilor și chinezilor doar din proiectele atribute deja sau care urmează sa fie atribuite de compania naționala de drumuri în următoarele luni.
Turcii de la Iktas vor primi tronsonul de autostrada Suplacu de Barcau- Nusfalau (parte a autostrăzii Transilvania) – 13 km, în valoare de 395 de milioane de lei (circa 80 de milioane de euro). Compania lui Umbrărescu (UMB) a fost descalificată de directorii CNAIR.
Turcii de la Alarco au câștigat și au semnat doua loturi de autostradă – loturile 1 și 2 ale centurii de Sud ai Bucureștiului. Valoarea: 400 de milioane de euro, pentru 35 de km de autostradă.
Lotul 1 al centurii de Nord a Bucureștiului a fost adjudecat de compania turcă Nurol insaat: 17, 5 km pentru 180 de milioane de euro.
Chinezii de la China Railway au câștigat deja pe hârtie lotul 4 al autostrăzii Sibiu- Pitești, 10 km, 400 de milioane de euro! Iar directorii din CNAIR spun că nu pot fi descalificați!
Lotul 2 al căii ferate Brașov – Sighișoara în valoare de 600 de milioane de euro este blocat de doi ani prin procese de turcii de la Alarco. România pierde zilnic bani europeni din cauza Alarco.
Ce spun europenii în timp ce guvernanții de la București se întrebuințează să direcționeze banii contribuabililor europeni către “firmele rechin” din Turcia și China:
“Comisia mai vrea să își consolideze controlul asupra achizițiilor publice și a accesului la fonduri europene atunci când acestea implică companii non-UE. În esență, companiile străine ar putea fi amendate sau blocate de la participarea la licitații publice desfășurate în interiorul spațiului comunitar. Comisarul Margrethe Vestager a spus marți (16 Iunie – n.red) că se așteaptă ca noile prevederi să devină operaționale în următoarele 2 luni”
(sursa https://cursdeguvernare.ro/ue-isi-dezvolta-arsenalul-de-aparare-a-economiei-in-fata-chinei-rusiei-si-statelor-unite.html)
Poate citește cineva de la Ministerul Transporturilor declarațiile liderilor europeni.
psnews.ro
Hai serios, când cel mai mare prieten al turcilor și chinezilor era Ponta în calitate de președinte al PSD, unde ați fost stimați jurnaliști de la emm
website de stiri orientat bine de tot spre stânga, erați cumva imparțiali?