Romanii au dus la casat, in doua saptamani de la momentul lansarii programului „Rabla”, peste 20.200 de masini, cifra care reprezinta aproape doua treimi din numarul total al masinilor casate in tot anul trecut.
„Avand in vedere numarul autovehiculelor casate pana la 4 martie, consideram ca editia 2010 se bucura de un real succes comparativ cu rezultatele obtinute in anul anterior cand, in total, au fost scoase din uz 32.327 de masini mai vechi de 10 ani”, a declarat presedintele Administratiei Fondului pentru Mediu (AFM), Gheorghe Popescu.
Dupa 14 zile de la momentul lansarii programului, au fost deja casate 20.220 de masini. „Succesul programului a fost greu de intuit si gestionat chiar si de reprezentantii institutiei noastre”, a mai afirmat Popescu, asumandu-si raspunderea pentru „sincopa” creata in procesul de tiparire si acordare a tichetelor valorice catre firmele care se ocupa de casatul masinilor.
Totodata, au fost facute 456 de achizitii de masini care au implicat folosirea cel putin a unui voucher. Intrebat de diferenta mare dintre numarul de masini casate si cel al autovehiculelor nou cumparate prin programul „Rabla”, Popescu a spus ca poate fi vorba de durata formalitatilor de cumparare a unei masini noi, insa a admis si ca exista deja o piata de tranzactionare a voucherelor in legatura cu care a refuzat sa faca foarte multe comentarii.
Presedintele AFM a tinut sa atraga atentia celor care au casat masini si au decis sa pastreze voucherul pentru a-l tranzactiona asupra faptului ca respectivele tichete isi pierd valabilitatea in noiembrie 2010.
Principalele modificari suferite de programul „Rabla” in editia 2010 fata de anul anterior sunt posibilitatea tranzactionarii tichetelor obtinute prin casarea unei masini vechi, precum si oportunitatea de a folosi cumulat maximum trei astfel de tichete pentru cumpararea unui autoturism nou.
Sursa: Mediafax