Bugetul alocat Programului Rabla Clasic se majorează cu circa 25 de milioane de lei, ceea ce înseamnă 3.800 de vouchere în plus pentru acest an, potrivit unei hotărâri aprobate de Executiv . Se asigură, astfel, continuarea Programului Rabla, program de succes aflat la cea de-a treisprezecea ediție, pentru a încuraja cumpărarea de autoturisme care nu poluează și sunt mai sigure în trafic.
Totodată, Guvernul a alocat 10 milioane de lei pentru demararea Programului RO-LA, prin care se urmărește reducerea poluării, a noxelor și a emisiilor de CO2 din atmosferă. Concret, noul program de finanțare vizează reducerea efectelor negative pe care transporturile rutiere de marfă le produc asupra mediului, prin transferul unui segment al transportului de marfă dinspre transportul rutier către calea ferată.
Transportul de tip RO-LA reprezintă forma particulară de transport combinat în care: vehicule rutiere autopropulsate sunt transportate pe calea ferată, în trenuri compuse din vagoane specializate, încărcarea și descărcarea vehiculelor rutiere pe, respectiv de pe vagoanele specializate se realizează în terminale specializate, prin intermediul sistemelor proprii de autopropulsie și prin rulare pe roțile proprii; șoferii vehiculelor rutiere autopropulsate pot însoți respectivele vehicule pe durata transportului feroviar, caz în care sunt transportați în vagoane de călători (vagoane cușetă sau vagoane de clasă).
Programul RO-LA se înscrie în Politica națională a României în domeniul energiei din surse regenerabile (SRE), în vederea corelării cu economiile de energie și creșterea eficienței energetice, componente importante ale pachetului de măsuri necesare pentru reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră și pentru respectarea Protocolului de la Kyoto la Convenția — cadru a Organizației Națiunilor Unite.