Vezi GALERIA FOTO
Probele speciale de duminica, in lungime de 268 de kilometri si vremea frumoasa i-a ambitionat pe concurenti sa ruleze cu viteza si sa arate puterea masinilor pregatite special de cursa. Dupa primele doua probe speciale, pilotul ceh Miroslav Zapletal a pus presiune pe pilotul maghiar Balasz Szalay si l-a depasit.
Si Laszlo Palik a avut o evolutie buna, insa nu a mai reusit pe final sa recupereze timpul pierdut pe primele doua probe speciale. Miroslav Zapetal a mai castigat Raliul Eurocarpatica in anul 2006, iar editiile 2007 si 2008 i-au revenit pilotului maghiar Laszlo Palik. Ocupantii primelor trei locuri din clasamentul general au concurat si anul trecut in Romania la Raliul Dakar Series.
Pilotul ceh a avut la final un avans de 2,53 de secunde in fata pilotului maghiar Balasz Szalay si de 6,37 secunde fata de Laszlo Palik. Castigatorul raliului, cehul Miroslav Zapetal, a spus: “Ne-am simtit foarte bine la Targu Lapus. Multumim gazdelor pentru primire, organizatorilor pentru asigurarea unor conditii deosebite. Traseele au fost dificile, dar cu un peisaj superb. Masina Mitsubishi Lancer 200 a functionat asa cum mi-am dorit si am reusit in cele din urma sa ma impun. Multumesc echipei tehnice pentru modul in care au lucrat”.
Toate echipajele au participat la o tombola, suma stransa a fost folosita pentru achizitionarea unui sistem informatic performant si complet echipat (calculator, monitor, tastaura, mouse, boxe, etc), respectiv mingi pentru orele de educatie fizica. Primarul Mitru Lese l-a invitat pe castigatorul raliului sa traga la sorti pentru a desemna scoala care va beneficia de aceste lucruri. Miroslav Zapetal a extras biletelul pe care era inscris numele Scolii Generale din Borcut, a carui reprezentant a primit obiectele care sa-i ajute pe elevi la cursuri.
Au fost concurenti care s-au confruntat cu probleme tehnice la masini. Gabor Attila si-a distrus ambreiajul si a fost nevoit sa se intoarca pe proba speciala si nu a mai avut posibilitatea de continua mai departe cursa. Nu a fost niciun accident pe intreaga perioada de desfasurarea a raliului. De remarcat este faptul ca si masinile de asistenta medicala (SMURD) erau echipate din punct de vedere tehnic la fel ca si masinile de concurs.
Festivitatea de premiere a cistigatorilor raliului s-a desfasurat in centrul orasului. Premiile au fost inmanate de primarul Mitru Lese, viceprimarul Vasile Kraus si Ioan Pop, organizatorul concursului.
Clasament general raliu Eurocarpatica 2009 – Targu Lapus
1. Zapletal, Ourednicek
2. Szalay-Bunkoczi +02:53
3. Palik-Darázsi +04:57
4. Porizek-Ulehla +05:35
5. Varga-Pocseg +13:56
6. Luca, Universitatea din Szeged +17:23
7. Korda-Tóth +18:55
8. Balint-Honfi +19:39
9. Christopher Simon-+19:40
10. Potter-Cornul +29:36
11. Galambos, Rónai +46:07
12. Morvai apatie-+49:45
13. Somfai-Somfai +1:16:35
14. Gabor-Maurer +10:32:12
Group H:
1. -Anthony Palágyi
2. Falcon-Besenyő
Challenge Cup:
1. Bence-Szvetkó
2. Halmai Szenáki-+33:19
3. Kratochvill-Gyurina +6:13:52
Ar fi de precizat ca etapa de sambata, 13 iunie, a raliului – desfasurata pe patru probe speciala, cu o lungime totala de 308 kilometri a adus si modificari in clasamentul competitiei. Daca initial, castigatorul de anul trecut al raliului, Laszlo Palik, avea de recuperat 17 secunde fata de liderul Szalay-Bunkoczi, distanta dintreei a ajuns la 2 minute si 20 secunde, iar pilotul maghiar si copilotul sau s-au plasat pe a pozitia a treia a clasamentului.
Lupta pentru pozitia de lider s-a dat sambata intre Szalay si Zapletal, primul avand un avans de 22 de secunde in clasamentul general.probleme tehnice. Portiuni din traseul pe care s-a concurat a devenit alunecos, datorita ploii cazute pe parcursul noptii de vineri si de sambata dimineata. Temperatura solului a scazut cu 10 grade Celsius, fapt ce a provocat unele iesiri in decor ale pilotilor.
Sursa: Ioana Osan