Duminica, 29 iunie, raliul Baja – Eurocarpatica 2008 din Maramures, editia a VI-a, a ajuns la linia de soire. In ultima zi a competitiei automobilistice s-a pornit pe un traseu cu o lungime totala de 102, 4 km. Festivitatea de premiere si comunicarea rezultatelor finale ale Raliului Baja-Eurocarpatica a avut loc de la ora 16.00, la in Baia Sprie, unde a si fost amenajat parcul de asistenta tehnica al raliului Baja – Eurocarpatica, iar castigator absolut a fost pilotul maghiar Laszlo Palik.
Concurentii au plecat la ora 8.00 din parcul tehnic din Baia Sprie, iar startul pe traseul Mara-Baraj Runcu s-a dat la ora 8.55. A doua proba speciala a ultimei zi de concurs a avut startul la ora 12.20, pilotii avand de parcurs traseul Mara-Blidari. Festivitatea de premiere si comunicarea rezultatelor finale ale Raliului Baja-Eurocarpatica, organizat de catre Fundatia Sportiva Ranedo si Premier Motorsport Club, a avut loc de la ora 16.00, la restaurantul Rustic din Baia Sprie, unde a si fost amenajat parcul de asistenta tehnica.
UPDATE: Pilotul maghiar Laszlo Palik si-a adjudecat victoria si s-a clasat pe locul I in clasamentul general al raliului Baja-Eurocarpatica, devansandu-l cu peste 26 de minute pe ocupantul locului al doilea, cehul Petr Prochazka, inscris in campionatul de raliuri tot-teren al Ungariei Pe a treia pozitie a podiumului s-a situat Andras Lukacs, la aproximativ 33 de minute de castigator. Echipajul Laszlo Palik – Gabor Daraszi / Nissan Navara
Clasament general Campionatul National de Raliuri al Ungariei (dupa probele speciale raliu Baja-Eurocarpatica 2008)
1. Laszlo Palik
2. Petr Procahzka + 00:26:26
3. Andras Lukacs + 00:32:59
4. Karoly Fazekas + 00:50:03
5. Laszlo Liszi + 01:02:04
6. Imre Fodor + 03:34:15
7. Zoltan Birnbauer + 07:15:25
8. Imre Varga + 09:18:08
9. Szilveszter Kery + 12:59:26
In ultima zi de concurs se astepta o lupta stransa, pe cele doua probe speciale, intre liderul clasamentului, Laszlo Palik, pe Nissan Navara si Zdenek Porizek pe BMW X5. Acesta din urma a fost nevoit sa abandoneze din cauza unor probleme tehnice aparute la masina de concurs, fapt ce l-a avantajat pe Laszlo Palik sa isi pastreze, lejer prima pozitie in clasament si sa isi adjudece trofeul raliului, reeditand astfel victoria la fel ca si in anul trecut.
Echipajul Carlo Marchegiano – Adrian Szonyi, pe locul 2 in clasamentul general Campionatul National al Romaniei de „Tot teren” |
”Nu am avut nici macar o pana”, a spus Palik. El a mai adaugat ca ”traseul de aici, din Maramures, este deosebit. Cere foarte multa tehnica si stapanire, astfel incat la foarte multi nu le place sa concureze. Mie insa imi place foarte mult, la fel si celorlalti piloti maghiari. Pot sa spun ca, la ora actuala, campionatul de raliuri al Ungariei este unul dintre cele mai puternice din Europa, iar pilotii sunt tehnici, dovada ca au castigat aici la Baia Sprie”.
Laszlo Palik are experienta indelungata in cursele auto, in acest an acumuland puncte importante in clasament. Pilotul maghiar a fost prezent si la Dakar Series 2008, unde a terminat intre primii 20, insa s-a impus si in alte curse organizate sub genericul Baja.
Dupa evolutia foarte buna de sambata, 28 iunie, echipajul Victor Fulicea / Dragos Jinga, era de dorit o prestatie remarcabila a echipajului Gabriel Nicolae/Alex Bojica, pentru a recupera diferenta de timp. Prima proba speciala nu le-a purtat noroc, iar echipajul Team Dakar Romania a fost nevoit sa abandoneze din cauza unor probleme tehnice, facilitand clasarea pe locul al doilea a echipajului Bastion Motorsport, ce a concurat pe o masina Isuzu D-Max.
Echipajul Victor Fulicea – Dragos Jinga, castigator la raliul Eurocarpatica 2008 |
1. Victor Fulicea/Dragos Jinga 01:42:51
2. Carlo Marchegiano/Adrian Szonyi 01:50: 32
Victor Fulicea, un tanar arhitect care are ca pasiune masinile, a luat startul si in raliul Seria Dakar 2008, care a avut loc in aprilie 2008 in Baia Mare, prin urmare a fost familiarizat cu terenul. De altfel, Victor Fulicea, care a concurat pe un Bowler Wildcat 200 – o masina cu un motor Land Rover V8 4 litri, 230 CP – a spus ca traseul i se pare foarte bun. La precedenta competitie auto de tot-teren care a fost gazduita in Maramures – Dakar Series, Fulicea l-a avut ca si copilot pe Dan Iancu si a terminat pe 40, dupa Marchegiano insa, astfel incet se poate spune ca si-a luat revansa in fata italianului care are licenta de pilot pentru Romania.
La categoria Motor Quad, prima pozitie i-a revenit lui Laszlo Fekete pe Yamaha Raptor, urmat la peste noua minute de catre Peter Magyar pe KTM EXC si de Istvan Nagy la peste ora si 44 de minute. Liderul clasamentului, campionul maghiar Laszlo Szabo a abandonat din cauza unor probleme tehnice in cea de a treia proba speciala.
Clasament Quad (dupa probele speciale raliu Baja-Eurocarpatica 2008)
1. Laszlo Fekete
2. Peter Magyar + 00:09:41
3. Istvan Nagy + 01:44:41
4. Norbert Nemeth + 02:13:39
Clasament clasa H Baja-Eurocarpatica 2008 – Baia Sprie, Maramures
Sandor Ferenczy/Horvath Gabriella
Clasament general Baja-Eurocarpatica 2008 – Baia Sprie, Maramures
1.Laslo Palik
2.Petr Procahzka + 00:26:26
3.Andras Lukacs + 00:32:59
4.Karoly Fazekas + 00:50:03
5.Laszlo Liszi + 01:02:04
6. Victor Fulicea + 01:17:04
7. Imre Fodor + 03:34:15
8. Carlo Marchegiano + 05:20:26
9. Zoltan Birnbauer + 07:15:25
10. Imre Varga + 09:18:08
11. Szilveszter Kery + 12:59:26
Festivitatea de premiere a concurentilor a fost oficiata de catre primarul orasului Baia Sprie, Dorin Pasca, si directorii de cursa Radu Bud si Peter Faluvegyi. Marele premiu a fost inmanat castigatorului raliului Baja Eurocarpatica de catre Ioan Pop, din partea Fundatiei Sportive Ranedo, organizator al raliului.
Echipajele maghiare Szilveszter Kery/Imre Hujber si Sandor Ferenczy/Gabriella Horvath au fost distinse de catre organizatori, Fundatia Sportiva Ranedo si Premier Motorsport Club, cu cupa „Fair Play” pentru sportivitatea de care au dat dovada pe parcursul raliului si pentru ajutorul acordat in timpul cursei concurentilor care au avut probleme tehnice.
Primele doua zile ale raliului Baja-Eurocarpatica 2008 s-au desfasurat fara incidente
Inainte de ultima zi de concurs, pilotul maghiar Laszlo Palik si-a consolidat pozitia de lider al clasamentului general. Sambata, 28 iunie, la raliul Baja – Eurocarpatica 2008 din Maramures a fost ziua cea mai lunga, concurentii avand de parcurs trei probe speciale. Familiarizate cu zona din probele parcurse inainte cu o zi, echipajele de la categoria ”Auto” au ambreiat motoarele, astfel incat lupta a fost in secunde si s-a dat intre Laszlo Palik – Nissan Nivara si Zdenek Porizek – BMW X5.
Pilotul maghiar si-a consolidat pozitia de lider in clasamentul Campionatului National de Raliuri al Ungariei, fiind urmat la 14 secunde de Zdenek Porizek si la peste patru minute de catre Petr Prochazka.
De asemenea, in a doua zi a raliului tot teren din Maramures campionului maghiar Laszlo Szabo, concurent la categoria ”Quad-uri”, a avut o evolutie deosebit de buna, reusind sa termine cursa cu un avans de 43 de secunde in fata lui Laszlo Fekete si cu proximativ trei minute inaintea lui Peter Magyar. Un alt concurent care s-a evidentiat dupa probele speciale din ziua a doua a fost Jaroslav Katrinak, care a dorit sa castige proba speciala si sa isi faca astfel un cadou chiar in ziua aniversarii a 34 de ani. Chiar daca nu a obtinut rezultatul scontat, acesta a scos un timp bun si a mai acumulat ceva puncte.
Ziua de sambata a adus un duel interesant si intre pilotii romani Victor Fulicea pe o masina Bowler Wildcat si Gabriel Nicolae pe Mitsubishi Lancer 200. Daca in prima zi a raliului Baja-Eurocapatica 2008 sansa a suras echipei Team Dakar Romania, in cea de-a doua Victor Fulicea s-a impus cu un avans de peste 17 minute, avand si avantajul unei penalizari de control orar de 2 minute al adversarului direct. Pe locul al treilea a sosit Carlo Marchegiani, pilotul italian avand acumulate penalizari de control orar si de forfetare din cauza unor probleme tehnice.
La Auto, in clasamentul provizoriu al Campionatului National de Raliuri al Romaniei „Tot teren”, echipajul Victor Fulicea/ Mircea Dragos are un avans de peste 10 minute in fata echipajului Nicolae Gabriel/Alex Bojica si de peste trei ore in fata echipajului Carlo Marchegiani/Adrian Szony.
Si in clasamentul general provizoriu, cumulat dupa doua zile de concurs, lider a fost pilotul maghiar Laszlo Palik. Pilotii romani sunt clasati astfel: Gabriel Nicolae – pozitia 8; Victor Fulicea – locul 12, iar Carlo Marchegiano – 13.
Ar fi de precizat ca dupa prima zi a raliului, doua dintre echipajele romanesti inscrise in concurs (Ovidiu Domide/Daniel Nistor si Franco Carboni/Nicolae Lolescu) au fost nevoite sa abandoneze din cauza unor probleme tehnice. La raliul Baja-Eurocarpatica 2008 a conurat si un echipaj mixt Sandor Ferenczy/Gabriella Horvath. In competitie au fost, in total 18 echipaje, care au avut de parcurs acelasi tarseu ca si pilotii inscrisi la Dakar Series 2008, care a fost gazduit si de Baia Mare.
Sursa: M.M.