Un clasament al numărului de pasageri care au tranzitat în anul 2017 aerogările din România clasează Aeroportul Internaţional Maramureş pe ultimul loc. O parte a presei locale din Maramureş s-a grăbit să preia informaţia şi să o „toace mărunt” deşi nu este cazul.
Comparaţia este una penibilă în condiţiile în care aerogara băimăreană nu este funcţională. Ultima dată când un avion de pasageri a decolat de pe aeroportul din Baia Mare a fost pe data de 20 noiembrie 2015.
Înainte de a fi închis, aeroportul raporta chiar o creştere sensibilă a numărului de pasageri. Potrivit informațiilor furnizate pentru NewsAir.ro de către oficialii aeroportului, în anul 2014 aerogara a fost tranzitată de 20,465 de pasageri față de 16,798 în 2013.
Cu toate acestea, din cauza managementului impus de către PNL/PDL în aeroportul Baia Mare nu s-au făcut investiţii la fel cum s-au făcut la alte aeroporturi din ţară. Mai mult, din cauza incompetenţei fostului manager, interesat mai mult de cursurile de perfecţionare decât de elaborarea strategiilor şi atragerea investiţiilor, s-a pierdut şi o finanţare serioasă care ar fi rezolvat complet problema modernizării.
În ultimii doi ani Aeroportul Internaţional a fost închis pentru modernizare. În decembrie 2015 au început lucrările unei noi etape de dezvoltare, care au dus la refacerea completă a pistei, căilor de rulare și a platformei. Noile caracteristici sunt: lungime 2150 metri, lățime 45 metri, suprafață de asfalt de foarte bună calitate. Au fost operate extinderi și pentru platforma de îmbarcare-debarcare și căile de rulare. Au fost aduse corecții importante la suprafețele speciale ale pistei (banda pistei, RESA, zona de calare radioaltimetrică, zona de securitate, zona de deservire a pasagerilor). Sistemele de aterizare ILS și luminile aeronautice (inclusiv firul director) au fost reconfigurate și extinse, pentru a permite operarea aeronavelor mediu curier în condiții CAT I și CAT II.
Redeschiderea Aeroportului Internaţional Maramureş este programată pentru luna mai a acestui an.