Viorel Enache, un timisorean cititor al site-ului nostru, ne-a trimis pe adresa redactiei o sesizare in legatura cu firma Electro Mobile SRL din Baia Mare. Conform declaratiei acestuia, a cumparat de la respectiva firma un telefon mobil in valoare de 1.700 de lei, aparat care s-a defectat in prima zi de functionare. El s-a hotarat sa returneze telefonul pentru a-i fi reparat sau schimbat, conform Ordonantei Guvernului 130/2000, care precizeaza ca un client are dreptul sa renunte la cumparare, fara penalitati si fara explicatii, in termen de 10 zile lucratoare de la primirea coletului.
Cu toate ca Viorel Enache sustine ca a trimis toate actele impreuna cu telefonul, firma Electro Mobile a refuzat pana in momentul de fata sa ii returneze banii sau sa ii schimbe telefonul, pe motiv ca, atunci cand clientul a returnat telefonul, acesta nu a pus in colet factura de achizitie si certificatul de garantie. Ca urmare, considerandu-se nedreptatit, Viorel Enache a depus o plangere la Oficiul Judetean pentru Protectia Consumatorului Maramures (OJPC).
Radu Valean, consultant vanzari in cadrul firmei Electro Mobile, a declarat: „Este adevarat ca legea protejeaza consumatorul impotriva practicilor abuzive si nelegale ale comerciantilor, insa apreciem ca, in aceeasi masura, si consumatorul trebuie sa indeplineasca cerintele legale sau ale comerciantului. Mentionam ca Viorel Enache a inapoiat produsul societatii noastre, insa nu a returnat odata cu acesta factura de achizitie si certificatul de garantie.”Consultantul de vanzari a completat „Pentru a putea returna suma achitata de petent ca pret al produsului, avem nevoie de factura intocmita si trimisa acestuia.”
Pe adresa OJPC sunt depuse lunar patru-cinci reclamatii pe numele firmei Electro Mobile SRL, asa cum a declarat Norocel Grumaz, inspector OJPC. In ceea ce priveste situatia aceasta, inspectorul OJPC a declarat ca firma in cauza are termen ca pana maine, 27 octombrie, sa rezolve aceasta situatie. In caz contrar, firma risca sa fie chemata in instanta.
Reprezentantii firmei in cauza mentioneaza ca sunt de acord cu solutionarea cat mai urgenta si amiabila a situatiei ivite, dar ca acest lucru nu depinde numai de aceasta. Ei sustin ca societatea trebuie sa verifice daca telefonul returnat este cel achiziţionat, acest lucru putându-se face în cazul telefoanelor mobile prin verificarea seriei unice a aparatului denumită IMEI, care este menţionată în certificatul de garanţie al produsului. IMEI-ul produsului trebuie să corespundă cu cel din certificatul de garanţie,
iar cum clientul, sustin ei, nu a trimis acel certificat, nu se poate identifica telefonul.
Cu toate ca situatia parea, initial, fara iesire, amandoua partile sustinandu-si vehement punctul de vedere, reprezentantii firmei Electro Mobile au promis, in cele din urma, ca timisoreanul va fi despagubit in bani.
Sursa: Andrei Gherghel