Facebook Inc., care a inceput in decembrie testele pentru introducerea spoturilor publicitare similare celor difuzate de televiziuni, difuzate pe conturile utilizatorilor sai, a anuntat joi ca va introduce si reclame video „premium”. Noul serviciu va fi initial disponibil unui numar mic de advertiseri.
Facebook, care trebuie sa fie atent sa nu isi piarda utilizatorii ca urmare a acestei noi forme de publicitate mai invaziva decat actualele reclame publicate pe reteaua de socializare, a afirmat ca tranzitia catre noul serviciu se va face „lin”. De asemenea, va fi analizat modul in care utilizatorii Facebook interactioneaza cu aceste noi spoturi publicitare.
Principiul dupa care vor fi difuzate aceste spoturi pe Facebook este acelasi cu cel prezentat de reteaua de socializare in decembrie, cand au fost introduse spoturile publicitare video. Noile spoturi video vor fi similare celor difuzate de televiziuni, vor avea o durata de 15 secunde si vor porni automat pe „News Feed” (unde sunt prezentate noutatile postate de utilizatori), insa sunetul va putea fi auzit doar daca utilizatorii il vor porni.
Prin intermediul noilor spoturi este vizata atingerea unui „public specific intr-o perioada scurta”. Preturile acestor reclame va fi stabilit in functie de targetul pe care il urmaresc, care va fi evaluat de o societate specializata, Nielsen Online Campaign Rating. Reteaua de socializare nu a precizat tarifele pe care le va percepe in cazul acestor spoturi, insa, potrivit site-ului specializat news.cnet.com, advertiserii vor trebui sa plateasca pentru aceasta noua forma de publicitate pe Facebook intre 1 milion de dolari si 2,5 milioane de dolari pe zi, pentru a ajunge la un numar mare de utilizatori, la anumite intervale orare specifice.
Facebook, considerata in momentul de fata cea mai importanta retea de socializare din lume, a implinit in februarie zece ani de la lansare, o varsta a maturitatii, dar totusi un moment dificil pentru acest site care se lupta sa isi pastreze utilizatorii tineri.
In decembrie 2013, Facebook avea 1,23 de miliarde de utilizatori lunari activi, cu 16% mai multi fata de anul precedent. Dintre acestia, 945 de milioane acceseaza reteaua sociala prin intermediul dispozitivelor mobile.
Veniturile Facebook au urcat cu 63% in trimestrul al patrulea al anului trecut, cel mai mult din ultimii doi ani, la 2,59 de miliarde de dolari, iar peste jumatate au fost obtinute din publicitatea prin dispozitive mobile, informatie care a dus la cresterea cu 13% a titlurilor companiei, la bursa din Frankfurt. Profitul net a avansat de peste opt ori, la 523 de milioane de dolari, de la 64 de milioane de dolari in aceeasi perioada a anului 2012.
Directorul general, Mark Zuckerberg, a creat anul trecut noi solutii prin care furnizorii de publicitate sa ajunga la utilizatori. Astfel, veniturile generate de publicitatea prin intermediul dispozitivelor mobile au atins in trimestrul al patrulea 1,25 miliarde de dolari, reprezentand 53% din total, fata de 49% in aceeasi perioada a anului precedent.
Retetele aplicate de Zuckerberg in acest sector, anul trecut, au permis Facebook sa detroneze Yahoo! si sa se instaleze pe pozitia a doua pe piata mondiala a publicitatii online. Potrivit societatii de cercetare eMarketer, Facebook detine 5,7% din piata mondiala a publicitatii online, fiind inca departe de liderul clasamentului – compania Google (32,4%). Cresterea Facebook este insa de trei ori mai rapida decat a Google in acest domeniu, iar compania lui Zuckerberg si-a dezvoltat produsele, introducand pe reteaua de socializare primele reclame video.
Sursa: Mediafax