Doua reclame TV pentru lenjerie intima au fost interzise in India pe motiv ca erau „indecente, vulgare si sugestive”, potrivit autoritatilor nationale. Nici in SUA situatia nu este mult diferita, pentru ca si aici multe reclame au fost interzise fie pentru ca nu respectau legislatia in vigoare, fie pentru ca lezau diverse categorii de oameni etc. Exemplele ar putea continua in Italia, Germania si chiar in Romania.
Regulile pe piata publicitatii nu sunt chiat atat de permisive, pentru ca, de exemplu, producatorul american de bere Budweiser nu a reusit sa treaca de filtrul autoritatilor mai multe spoturi. Reclamele au iscat proteste virulente si in cele din urma au fost oprite de la difuzare trecand astfel la categoria „reclame interzise” pentru ca erau prea indraznete chiar si pentru americani.
In India, de exemplu, a provocat nemultumire spotul pentru Amul Macho Underwear, care prezinta o tanara spaland lenjeria intima a sotului ei pe malul unui rau, in timp ce alte femei o privesc curioase.
In alt clip, de la Lux Cozy Underwear, un barbat cu un prosop infasurat in jurul soldurilor ii deschide usa unei tinere. Prosopul cade, iar aceasta priveste curioasa in jos. Dupa ce au fost difuzate timp de mai multe luni si au suscitat discutii aprinse in randul publicului, ambele reclame au fost interzise de Ministerul Informatiei si Comunicarii.
Numeroase comentarii a starnit in dese randuri si celebra companie de moda Dolce & Gabbana. De exemplu, o reclama a firmei a fost interzisa in Italia. In acest caz a fost vorba insa de un afis (print), care a trebuit retras dupa ce au aparut acuze ca ar incuraja violul in grup.
Nemtii de la Volkswagen nu au scapat, pentru ca un spot al lor pentru Polo a creat cel mai mare val de controverse si a sfarsit interzis din considerente rasiale. Concluzia este insa una clara: interzicerea reclamelor a facut si mai mult publicitate brand-urilor si produselor implicate in scandaluri.
Sursa: I.O.
În Regatul Maramureșului există o triplă alianță! Este clar! Totul este negociat și împărțit! S-au aruncat zarurile și noua ordine...
Citeste mai mult