SC VITAL SA recomanda utilizatorilor sa ia masurile necesare pentru preintampinarea problemelor legate de riscul de inghet al instalatiilor si amenajarilor aferente alimentarii cu apa. Pentru a diminua la minimum neplacerile cauzate de aceste probleme, venim in intampinarea clientilor nostri cu cateva recomandari tehnice.
Ii sfatuim pe abonati sa blocheze accesul aerului rece in incintele (camine de apometre, case de scara, subsoluri) pe unde trec instalatiile, prin montarea geamurilor acolo unde ele lipsesc, sesizarea societatii noastre pentru acele situatii exceptionale in care ar lipsi capacele de pe caminele de apometru, golirea subsolurilor de ape uzate si nu in ultimul rand chiar izolarea termica suplimentara a conductelor cu materiale specifice. Nu trebuie uitata nici verificarea conductelor de apa si a eventualilor robineti montati pe instalatie, inainte de venirea frigului, pentru a va asigura ca nu exista fisuri sau pierderi de apa care ar putea favoriza inghetarea conductelor.
In cazul in care, in urma masurilor luate, sau in lipsa acestora vor aparea situatii de inghet a conductelor este necesar sa cunoasteti urmatoarele:
– nu actionati asupra apometrelor instalate la limita de proprietate, in cazul in care sunt inghetate apometrele, nu incercati sa le dezghetati singuri, anuntati SC VITAL SA;
– daca problema a aparut la instalatia proprie (reteaua interioara) rugati vecinii sa va dea un vas cu apa calda pe care o turnati incet peste conducta, in zona inghetata;
– nu folositi focul deschis pentru dezghetarea conductelor;
– pentru problemele majore aparute si daca nu reusiti sa dezghetati conductele interioare apelati la serviciile societatii noastre.
In cazul in care recomandarile tehnice au fost ignorate, iar contorul ingheata si se defecteaza, societatea VITAL va repara sau inlocui contorul, facturand acest serviciu.
Conform art. 134(3) din Regulamentul de organizare si functionare a serviciului public de alimentare cu apa potabila si de canalizare, consolidat si armonizat pentru judetul Maramures, ”Orice reparatii si orice inlocuire de contor/aparat de masura al carui sigiliu a fost rupt si care a fost deschis sau demontat ori a carei deteriorare se datoreaza unei cauze straine sau unei functionari anormale in conditii de inghet, incendiu, socuri exterioare, furt etc. sunt efectuate de Operatorul serviciului, pe cheltuiala exclusiva a utilizatorului daca se constata vina acestuia”.
Nu uitati pentru informatii suplimentare sau alte sesizari, Dispeceratul S.C. VITAL S.A. Baia Mare va sta la dispozitie la numerele de telefon: 0262212550; 215150, 215151, 215152.
Sursa: SC Vital SA