Incepand din 23 iunie, copiii si tinerii cu nevoi speciale beneficiari ai Asociatiei Esperando au din nou parte de sesiuni de terapie cu animale. Activitatile au loc in cadrul proiectului derulat de Asociatia Partes – „Terapii Asistate de Animale de Companie. Invatand cu ei”, si este finantat de Comisia Europeana, prin programul Invatare pe tot parcursul vietii – Parteneriate de Invatare Grundtvig.
Ieri, 23 iunie, persoanele cu nevoi speciale au mers la Scoala de calarie din Baita, unde s-au bucurat de sedinte de Hipoterapie (terapia asistata de cai). Aceasta forma inedita de recuperare le ofera persoanelor cu nevoi speciale sentimente si trairi complexe, benefice imbunatatirii starii lor de sanatate.
Beneficiile fizice si mentale ale Hipoterapiei sunt sustinute de un numar din ce in ce mai mare de dovezi stiintifice. De altfel, toate terapiile cu animale, precum: caini, magari, delfini, sunt foarte bine primite de catre persoanele cu nevoi speciale, care in compania animalelor dau frau liber sentimentelor si prind curaj in a face lucruri, pe care pana la momentul respectiv nu le-au mai facut.
Tocmai pentru a afla cat mai multe informatii despre acest tip de terapie, in proiectul „Terapii Asistate de Animale de Companie. Invatand cu ei”, Asociatia Partes are ca parteneri organizatii cu experienta in domeniul acestui tip de terapie: Centrul de Educatie Speciala Dr. Fernando Arce din Spania (coordonatorul proiectului), care lucreaza cu caini si cai; Asociatia Pe Drumul cel Bun Calare, din Ungaria, lucreaza cu cai; Centrul Holistic de Interventii Asistate cu Animale La Tela di Carlota din Italia, lucreaza cu caini si magari; Organizatia Neguvernamentala EQUILIBRE din Estonia, lucreaza cu cai, caini si magari; organizatia Transformand Luminile Rosii in Verde din Marea Britanie, lucreaza cu cai si caini, si Muzeul Lituanian al Marii din Klaipeda lucreaza cu delfini, se arata in comunicatul semnat de Andrada Craciun, presedinte Asociatia Partes.
Proiectul are o durata de doi ani si se va incheia in 31 iulie 2015.
Sursa: Emm