Prin Ordinul de Serviciu nr. 15/13.05.2020 al preşedintelui Tribunalului Maramureş, au fost instituite noi măsuri organizatorice la nivelul instanţei, aplicabile începând cu data de 15.05.2020.
Astfel, se va relua programul de lucru cu publicul, compartimentul Arhivă urmând a funcţiona după intervale orare eşalonate după cum urmează:
Arhivă
Luni-Vineri:
09.00-10.00 – justițiabili;
10.00-12.00 – avocați, consilieri juridici, practicieni în insolvență, experți.
Arhiva va fi închisă în zilele de vineri din a doua și a patra săptămână din lună.
Registratură
Luni-Vineri: 09.00-12.00
Biroul de informare și relații publice
-acces pe bază de programare prin telefon/fax/e-mail-
Luni-Vineri:
08.00-16.00
Joi: 08.00-17.00
În cazuri excepționale, cu acordul președintelui instanței, se permite accesul în afara programului stabilit şi fără programare.
De asemenea, în intervalul 15-25 mai 2020, completurile de judecată vor dispune măsuri în cauzele care au fost suspendate de drept prin efectul direct al decretelor emise în perioada stării de urgenţă, în vederea fixării termenelor de judecată şi efectuării actelor de procedură.
Pentru a evita supraaglomerarea sălilor de şedinţă şi a sediilor instanţei, completurilor li s-a recomandat ca până la vacanţa judecătorească, din luna august, să stabilească un număr de maxim 30 de dosare alocat fiecărei şedinţe.
În sălile de judecată vor fi montate panouri de protecţie transparente pe mesele completului, grefierului de şedinţă, procurorului, avocatului/consilierului juridic şi la boxa acuzaţilor.
Citaţiile emise pentru cauzele în care se va stabili primul termen de judecată după data de 15 mai 2020, vor conţine recomandări, formulate în vederea reducerii riscului de infectare cu coronavirus.
Cauzele vor fi soluţionate, pe cât posibil, pe intervale orare estimative iar listele de şedinţă vor fi aduse la cunoştinţa publicului cu cel puţin 48 de ore înaintea termenului de judecată, prin afişare la uşa instanţei şi postare pe pagina de internet de pe Portalul instanţelor de judecată.
Referitor la accesul în sediile instanţei, vă aducem la cunoştinţă că acesta va fi în continuare restricţionat, regulile actuale de acces rămânând valabile.
Astfel, accesul justiţiabililor se realizează în funcţie de intervalele orare stabilite pentru soluţionarea cauzelor. Accesul avocaţilor/consilierilor juridici este permis în timpul programului de lucru al instanţei, nerestricţionat.
Purtarea măştii de protecţie sau a unui material echivalent este obligatorie atât la intrare, cât şi pe toată durata staţionării în sediile instanţei.
Organele de jandarmi procedează la verificarea temperaturii corporale a tuturor persoanelor care trec prin punctele de acces, fiind utilizate în acest scop mijloace neinvazive, respectiv termometre cu infraroşu, şi impun acestora igienizarea mâinilor cu substanţă dezinfectantă.
Drepturile procesuale ale persoanelor cărora nu li se permite accesul sunt respectate prin aducerea situaţiei la cunoştinţa completului de judecată/departamentului vizat.
Accesul este interzis persoanelor care prezintă semne de afecţiuni respiratorii sau au fost în contact în ultimele 14 zile cu persoane carantinate sau diagnosticate cu Covid-19. Acestea vor notifica în scris completului de judecată situaţia şi vor solicita amânarea cauzei pentru motive medicale.
Recomandăm participanţilor la procedurile judiciare următoarele:
– formularea unei solicitări de comunicare a actelor de procedură de către instanţă prin intermediul mijloacelor electronice;
– studierea dosarelor online, prin intermediul aplicaţiei Info Dosar şi a parolei unice generate în fiecare dosar;
– depunerea înscrisurilor prin e-mail şi fax, urmând ca originalul acestora să fie transmis prin poștă, dacă va fi solicitat;
– transmiterea cererilor/solicitărilor vizând cauzele aflate pe rol, anterior termenului de judecată stabilit, nu în timpul ședinței de judecată.
Date de contact:
Secţia penală şi Secţia a II-a civilă, de contencios administrativ şi fiscal
E-mail: tr-maramures-reg@just.ro
Fax: 0262 218 209
Telefon: 0262 218 235 (-40)
Secţia I civilă
E-mail: tr-maramures-civil-reg@just.ro
Fax: 0262 211 299.
Telefon: 0262 211 300, 0262 211 302