O data la fiecare sapte ani, in timpul primaverii, fiecare traversa, grinda sau pilon din otel din alcatuirea emblemei Parisului, Turnul Eiffel, este vopsita de mana, sarcina ce de aceasta data revine unei echipe de 25 de vopsitori din Grecia si Romania, iar vopseaua speciala ce va fi folosita este adusa din Norvegia.
Proiectul de revopsire costa 4 milioane de euro, insa reprezentantul francez al companiei norvegiene sustine ca de aceasta data nu banii sunt importanti, ci imaginea pe care aceasta firma si-o face.
”In Franta nu recunoastem cu adevarat importanta simbolica a Turnului Eiffel” a comentat Jean-Francois Ferrer, director al filialei franceze a companiei Jotun Coatings, companie ce a castigat licitatia pentru a furniza vopseaua ce va fi folosita.
Inaugurat la 31 martie 1889 cu ocazia Expozitiei Universale menite sa sarbatoreasca centenarul Revolutiei Franceze, turnul a fost ridicat dupa planurile lui Gustave Eiffel, in final fiind necesare peste 18.000 de piese metalice care cantaresc in total 7.000 de tone. De la inaltimea de 324 de metri a turnului se deschide panorama intregului Paris si a imprejurimilor capitalei franceze.
Turnul Eiffel a fost pana in 1929 cea mai inalta cladire din lume si este in continuare cel mai vizitat monument arhitectural al Frantei. Doar in cursul anului trecut peste 7 milioane de turisti au vizitat gigantul de otel aflat pe malul Senei.
Vopsirea Turnului Eiffel este o munca dificila. Pentru indeplinirea acesteia este nevoie de 66 de tone de vopsea de culoarea maro Eiffel Tower, de 50 de kilometri de cordeline de alpinism si de aproximativ 18 luni de munca. Vopsitorii vor lucra cu niste pensule micute, circulare, la fel ca in 1889, folosirea metodelor moderne de vopsit fiind exclusa.
In trecut Turnul Eiffel a mai fost vopsit in rosu, portocaliu sau galben. Incepand cu anul 1968 a fost revopsit numai in culoarea maro. In cei sapte ani dintre revopsiri, aproximativ 55 de tone de vopsea se scorojesc.
Sursa: Agerpres