O restructurare a Directiei juridice din cadrul Primariei Baia Mare au in vedere reprezentantii municipalitatii, care si-au propus sa isi puna in practica ideile in prima decada a lunii februarie. Si alte masuri organizatorice se au in vedere, insa acestea se pot concretiza doar daca alesii baimarenii isi dau acordul in acest sens. Primarul Catalin Chereches a prezentat planul executivului intr-o conferinta de presa organizata azi, 17 ianuarie, dar nu a intrat in detalii, lansand doar ideea ca e nevoie o schimbare din cauza numeroaselor probleme care exista in compartimentul juridic.
Restructurarea Directiei jurdice a inceput prin anuntul intempestiv al secretarului Primariei Baia Mare, Rodica Brad, care si-a anuntat pensionarea intr-o sedinta a consiliului de la finalul anului trecut. Si alti subordonati ai acesteia ar putea parasi sistemul in urmatoarele luni, pentru ca executivul le imputa ca s-au pierdut procese si bani din cauza neglijentei ori nepriceperii lor.
“Sa limitam pierderea acestor procese. Vom proceda la angajarea unor avocati care au capacitatea sa ne reprezinte la instantele inferioare ori le cele superioare, curtile de apel ori Inalta Curte”, a semnalat primarul Catalin Chereches, care a mai adaugat ca are in plan chiar angajarea unor avocati ori case de avocatura pentru litigiile mai importante.
“Am dorinta foarte clara de a reaseza modul in care functioneza partea juridica in Primaria Baia Mare, incepand de la secretar si pana la tot compartimentul juridic. In acord cu consilierii, vom decide modul in care vom actiona de acum incolo, lucru care se va intampla in intervalul 31 ianuarie-10 februarie”, a subliniat Chereches.
Problema ar utea fi pusa in dezbatere chiar la sfarsitul acestei luni, cand urmeaza sa se desfasoare sedinta Consiliului Local Baia Mare.
O alta restructurare vizeaza Directia de Patrimoniu, care ar urma sa fie dizolvata. In fapt, planul este de a transforma acest compartiment intr-un simplu birou, ceea ce ar presupune si plecarea din post a actualului director Calin Coros. De asemenea, se doreste ca problemele legate de locuintele sociale sa fie predate Serviciului Public de Asistenta Sociala, iar contractele de concesiune sa fie puse in sarcina Directiei de Venituri. Totodata, corpul de control al Politiei Locale ar urma sa intre in subordonarea Arhitectului sef.
Sursa: Anca Popescu