Companiile din Romania si restul Europei risipesc anual fonduri in valoare de 9,6 miliarde euro, prin faptul ca nu utilizeaza software-ul de business la intreaga capacitate, potrivit unui studiu comandat de Sage, unul dintre cei mai mari lideri globali in furnizarea solutiilor si serviciilor de business management.
Studiul, la care au participat 600 de manageri IT din companii din Uniunea Europeana, arata ca fiecare dintre cele 222.628 de firme de marime medie din Europa, iroseste anual 43.138 de euro, prin neutilizarea eficienta a acestor tehnologii, iar fondurile totale care se pierd ating 9,6 miliarde de euro, ceea ce inseamna ca 88% din totalul companiilor care au investit in implementarea soft-urilor de business management nu reusesc sa le foloseasca la adevarata lor capacitate.
Potrivit studiului, in Romania 40% dintre respondenti au mentionat ca programele software de business management au prea multe functionalitati in raport cu nevoile lor, iar 40% se plang de lipsa training-ului in folosirea programelor respective.
„Studiul ar trebui sa fie considerat ca un mare semnal de alarma pentru toate companiile din Europa care cheltuie miliarde de euro pe software de business management si care nu este utilizat la intreaga capacitate. Software-ul de business ar trebui sa fie o componenta cheie a strategiei planului de dezvoltare pentru orice companie de dimensiuni medii, dar in momentul de fata exista o discrepanta intre solutiile cumparate si nevoile de business reale. Cei care iau aceste decizii intr-o companie nu iau in calcul suficient de mult utilizatorii finali, ci incearca sa gaseasca solutii universale, in loc sa scoata in evidenta produsele centrate pe utilizatorul final. Companiile medii trebuie sa se gandeasca la utilizatori si sa inteleaga cum le va fi cel mai bine angajatilor sa foloseasca investitiile companiei”, arata Christophe Letellier, CEO, Sage Mid-Market.
Eficienta este factorul cheie care trebuie sa fie adresat de software-ul de business, potrivit studiului.
65% dintre respondenti indica acest aspect ca fiind nevoia principala a oricarei afaceri. In Romania, acest aspect este mentionat de 74% dintre respondenti. Pe de alta parte, doar o treime (34%) dintre tari percep software-ul de business ca pe o cale catre cresterea afacerii.
Studiul mai releva faptul ca Social Media devine un segment care atrage tot mai mult atentia companiilor, 64% dintre acestea indicand ca doresc ca o astfel de componenta sa fie inclusa in soft-ul de business management. Si componenta cloud continua sa domine agenda IT, 76% dintre companii intentionand sa investeasca in viitor in software de business bazat pe cloud.
La acest capitol, in Romania lucrurile stau putin diferit. Aici, 72% dintre companiile de dimensiune medie considera segmentul Social Media ca un element important al unui software de business management, iar 66% dintre companiile medii de pe piata locala planuiesc sa investeasca in software de business bazat pe cloud, arata analiza.
Studiul a fost realizata de Redshift Research Crowdology, in aprilie 2014, pe 600 manageri IT in companii cu un numar intre 250 si 1.000 de angajati. Sage Group plc, este unul dintre principalii dezvoltatori mondiali de software de gestiune a afacerilor pentru firmele mici si medii.
Sursa: Agerpres