Peste 26.000 de romani au calatorit anul trecut in Dubai, de doua ori mai multi decat in 2011, si au cheltuit mai mult de 40 de milioane de euro, cresterea fiind explicata prin ieftinirea tarifelor de cazare, simplificarea procedurii de obtinere a vizelor si prin introducerea unei noi linii aeriene.
„Emiratul din Golfului Persic este preferat de vedete si expati, iar in afara de segmentul de consumatori de turism cu venituri mari, Dubaiul intra si in topul preferintelor salariatilor marilor corporatii. Media de varsta a acestora este intre 35 si 45 de ani, iar veniturile sunt medii sau peste medie. Un alt segmet sunt turistii interesati de vacante exotice, care desi nu au venituri mari, achizitioneaza pachetele in Dubai in perioadele in care acestea sunt in early booking”, a declarat Mircea Vladu, directorul executiv al Prestige Tours, touroperatorul grupului Happy Tour, prin intermediul caruia au mers anul trecut in Dubai aproximativ 3.500 de romani.
El spune ca pana la aparitia crizei mondiale, Dubaiul era o destinatie ultra-exclusivista, iar un pachet turistic pentru o saptamana costa 4.000-5000 de euro. Pe fondul crizei si al interesului manifestat de turoperatorii din intreaga lume, hotelierii au redus preturile.
Cheltuiala medie a unui turist roman, care include drumul si cazarea, este aproximativ 800 de euro, la care se adauga inca 500-1.000 de euro pe mancare, suveniruri si diverse cumparaturi. Durata medie a sejurului este de sapte zile.
Daca in 2011 s-au inregistrat circa 12.500 de pasageri pe cursele care au zburat din Romania spre Dubai, anul trecut au calatorit mai mult de 26.000 de pasageri pe aceasta destinatie, potrivit lui Nicolae Demetriade, presedintele agentiei World Travel, care reprezinta in Romania companiile aeriene Emirates Airlines si flydubai. Astfel, la o medie a cheltuielilor de 800 de euro pentru drum si cazare, la care se adauga 750 de euro alocati in medie pentru masa, suveniruri si alte cumparaturi, reiese ca romanii au cheltuit anul trecut pentru vacante in Dubai peste 40 de milioane de euro.
Sezonul de turism din Dubai s-a extins in ultimii ani, astfel ca romanii pleaca in vacanta nu numai in perioada clasica octombrie-martie, cand temperaturile sunt mult mai ridicate fata de cele din tara si a crescut cererea turistica si in perioada mai-septembrie.
„O categorie speciala o reprezinta turistii care calatoresc pentru shopping in perioada reducerilor, in special in primul sezon de reduceri, respectiv lunile ianuarie si februarie. In ultimii ani trendul este unul ascendent si in ceea ce priveste alegerea Dubaiului ca destinatie pentru petrecerea revelionului”, a spus Diana Pascut, coordonator de marketing la Pegas Holidays, divizia de vacante de lux a grupului Christian Tour.
Mircea Vladu de la Happy Tour Group afirma ca cele 270 de locuri pe care le-a avut disponibile pentru revelion in Dubai s-au epuizat imediat ce au fost scoase la vanzare.
„Am avut chiar un grup de sase persoane care a platit 45.000 euro pentru o vacanta de revelion la hotelul Atlantis Palm. Anul trecut am vandut mai multe pachete de 18.000-25.000 de euro la hoteluri de cinci si sase stele, situate pe plaja. Happy Tour Group a vandut in aprilie la doua familii de romani (4 adulti si 5 copii), 11 nopti in Dubai, pentru care turistii au platit 45.000 de euro”, a adaugat el.
Au fost romani care s-au cazat si la celebrul Burj-al Arab. Doar Happy Tour Group a rezervat anul trecut zece pachete turistice la cel mai renumit hotel din lume, la pretul de aproape 1.500 de euro camera pe noapte.
Programul de dezvoltare a zonei este foarte ambitios, spune Nicolae Demetriade, si ofera perspective de crestere exponentiala a numarului de vizitatori in Dubai, unde urmeaza sa se construiasca proiecte importante, printre care un parc tematic de distractii, cel mai mare centru comercial din lume, Mall of the World, care va include si 100 de hoteluri, replica exacta a Taj Mahal-ului, un parc care va depasi in suprafata cu 30% Hyde Park din Londra si o zona cu galerii de arta care sa primeasca sase milioane de turisti pe an.
Sursa: Mediafax