România este lider european la capitolul viteze de acces la internet pe reţelele fixe, cu peste 100 Mbps, după ce operatorii de telecom au investit foarte mult, în ultimul deceniu, pentru dezvoltarea infrastructurii de telecomunicații.
În prezent, România are un avans tehnologic din punctul de vedere al serviciilor digitale oferite clienților, iar piața e foarte dezvoltată, ajunsă la stadiul de maturitate.
Clienții au o plajă largă de oferte din care pot alege – viteze superioare de internet, un număr extins de canale, precum și posibilitatea de a vedea conținutul oriunde, pe orice device și la orice oră.
Specialiștii din telecomunicații spun că România a “ars etape” și a făcut un salt uriaș într-un timp scurt, spre deosebire de alte țări – infrastructura telecom și dezvoltarea noilor tehnologii contribuind într-un mod semnificativ la acest progres.
Însă se poate vorbi de două Românii: una urbană, avansată tehnologic, grad de utilizare a aplicaţiilor, şi o parte din România rurală, care este la început pe drumul digitalizării şi este condusă de preţuri.
Conform statisticilor ANCOM, numărul total al conexiunilor la internet fix din România a ajuns la 4,8 milioane la finalul anului 2017, înregistrând o creștere anuală de 7%. Prin intermediul acestora, în 2017 s-a realizat un trafic total de 5,1 milioane de TB, în timp ce consumul mediu lunar per conexiune a fost de 92 GB. De asemenea, rata de penetrare a internetului fix la 100 gospodării a fost de 58%, în creştere anuală cu 4 puncte procentuale.
O creștere însemnată, cu peste 13% comparativ cu sfârșitul anului anterior, a cunoscut-o numărul de conexiuni la internet fix din mediul rural, care a ajuns la 1,4 milioane, în timp ce în mediul urban creșterea a fost mai lentă, de 5%, până la 3,4 milioane. Rată de penetrare era de 71% în urban și de 41% în rural.
Numărul utilizatorilor de smartphone-uri din România a crescut de patru ori în perioada 2012 – 2016. La finalul anului 2012, rata de adopție a smartphone-urilor în România era de doar 12%, iar la finalul anului 2016, mai mult de jumătate dintre români (53%) foloseau un smartphone.
În 2011, erau 2,4 milioane conturi Facebook în România, iar la finalul anului 2016, 9,6 milioane. Tot la sfârșitul anului 2016, o treime dintre gospodăriile care plătesc servicii de televiziune au televizoare cu ecran plat, în acelaşi timp, aproape jumătate (44%) dintre acestea au un Smart TV.
UPC celebrează anul acesta 25 de ani de prezență pe piața din România și de inovație în tehnologie.
Printre premierele aduse de UPC pe piața locală se numără televiziunea digitală prin cablu (2005), serviciul DVR – Digital Video Recorder (2008), televiziunea de înaltă definiție HD (2009), tehnologia 3D (2011) sau Digital Cardul (CI+) (2012).
În 2011 a UPC a lansat serviciul de Internet cu cele mai mari viteze de download disponibile la acel moment pe segmentul rezidenţial – până la 120 Mbps, investițiile în segmentul de internet continuând de-a lungul anilor, astfel încât astăzi UPC oferă viteze superioare de până la 500 Mbps în toată aria de acoperire. În 2014, serviciile au devenit disponibile şi în afara casei, prin lansările UPC Wi-Free şi Horizon Go.
Din 2015, clienţii de internet UPC au acces la viteze superioare de până la 500 Mbps şi prin Wi-Fi, odată cu lansarea noului modem de ultimă generaţie, Connect Box, iar în 2016, UPC a introdus pe piață platforma video HORIZON, cu funcția Replay, care oferă acces la conținut oriunde și oricând.
PRO.TV