Românii îşi doresc tot mai mult să conducă maşini noi. Iar asta se vede şi în cifrele oficiale. Au crescut, anul acesta, vânzările de autoturisme noi şi a scăzut numărul rablelor înmatriculate, faţă de anul trecut. În plus, maşinile diesel, mult mai poluante, sunt tot mai rare în ţara noastră, în condiţiile în care aerul a devenit în ultimii ani irespirabil în Bucureşti.
Vânzările de autoturisme noi au crescut în România în primele 11 luni ale anului. La Direcţia de Permise şi Înmatriculări au fost înregistrate peste 121 de mii de maşini noi, faţă de doar 98 de mii anul trecut. Asta în timp ce numărul celor rulate a scăzut cu opt procente faţă de 2017, conform Observator.
Un dealer auto din Iaşi încheie anul cu vânzări record. „Pentru noi a însemnat cu aproape 40% mai mult decât în 2017. Am reușit să vindem aproape 500 de unități doar pe un singur brand al grupului”, spune Elena Manolache – brand manager reprezentanță auto Iași.
Vizitele periodice la service şi costurile mari pentru reparaţii sunt principalele motive pentru care şoferii se orientează până la urmă către o maşină nouă. De asemenea, tichetele Rabla îi scutesc pe şoferi de câteva procente bune din costul noului automobil. Iar noile dotări reprezintă un plus.
Ceea ce au căutat cel mai mult șoferii anul acesta la o mașină nouă au fost sistemele de siguranță. Mai precis, în momentul în care mașina a simțit că are în față un obstacol sau un pieton, aceasta a oprit singură dacă șoferul nu a apucat să calce pedala de frână în timp util.
Totuşi, cel mai nou studiu Eurostat arată că, de fapt, pentru foarte mulţi români, maşina este în continuare un lux la care poate nici nu visează. Unul din trei români nu îşi permite să-şi cumpere un autoturism. Suntem pe primul loc în Uniunea Europeană în această privinţă.
Nu-i de mirare că vârsta medie a celor şase milioane de maşini înmatriculate în România este de 16 ani.