In ciuda eliminarii Angliei, organizatorii Cupei Mondiale de rugby s-au felicitat luni, la Twickenham, pentru desfasurarea fazei grupelor, ”cea mai urmarita si privita din istorie”. In ce priveste spectatorii, peste 1,9 milioane de persoane au asistat la cele 40 de meciuri din primul tur, adica o medie de 47.000 de spectatori pe meci, cu un grad de umplere a stadioanelor aproape perfect (97%). Meciul Irlanda – Romania, disputat pe stadionul Wembley, a permis chiar stabilirea unui record de asistenta pentru un meci de Cupa Mondiala (89.267 spectatori).
Daca sunt luate in calcul ultimele opt meciuri care se vor juca (4 sferturi, 2 semifinale, meciul pentru locul 3 si finala), vor fi aproape 2,41 milioane de bilete vandute, ce vor genera retete de 200 milioane de euro.
In privinta fan-zonelor, spatiile promotionale sau de vanzari de produse situate la distante mai mult sau mai putin apropiate de stadioane si care primesc suporteri inainte si dupa meciuri, organizatorii au recenzat circa 750.000 de vizite de la inceputul Cupei Mondiale, dintre care circa 460.000 straini (aici fiind inclusi si irlandezii). Cu ocazia semifinalelor si finalei disputate pe Twickenham, o fan-zona speciala va fi situata in Trafalgar Square, in plin centrul Londrei.
Referitor la audientele TV, toate meciurile, precum si ceremonia de deschidere (cu 9,4 milioane de britanici in fata ecranului) au avut o audienta enorma, batandu-se in acelasi timp recorduri, potrivit organizatorilor. Meciul Anglia – Tara Galilor, din 3 octombrie, a adunat in fata ecranului 11,6 milioane telespectatori, audienta cea mai mare pentru un meci de rugby in Anglia, de la finala din 2007 pierduta in fata Africii de Sud. In Franta, meciul Franta – Irlanda a fost urmarit duminica de 10,9 milioane de persoane, in timp ce in iulie 2014, meciurile francezilor la Mondialul de fotbal din Brazilia difuzate de acelasi canal (TF1) au atras 10,8 milioane de telespectatori in medie.
Ce sa mai spunem de Japonia… Victoria surpriza si entuziasmanta a japonezilor in fata Africii de Sud, o veritabila gura de aer proaspat la acest Mondial, a provocat o audienta inimaginabila in Tara Soarelui Rasare. In fata ecranelor nipone s-au aflat nu mai putin de 25 de milioane de japonezi pentru a-si urmari echipa in meciul cu Samoa, sambata, 3 octombrie.
Sursa: Agerpres