Campania „Hai la 1 la masa!” isi propune sa convinga angajatii romani sa ia pauza de pranz la o ora fixa, in afara biroului, si va avea un program-pilot in luna mai in diferite companii din Bucuresti. Programul-pilot cuprinde actiuni de informare directa si online, pe site-ul campaniei – haila1lamasa.ro. Potrivit initiatorilor, compania Edenred, sunt vizate, pentru inceput, trei zone de centre de birouri din Bucuresti, in care lucreaza peste 9.000 de oameni. Angajatii bucuresteni vor fi incurajati sa manance la pranz in afara biroului, de preferat un meniu sanatos.
Prezent la conferinta de lansare a programului, miercuri, secretarul de stat in Ministerul Muncii Codrin Scutaru a subliniat ca „pauza de masa este legata de eficienta la locul de munca”, dar in Romania, acest aspect al confortului angajatului, de obicei, „nu se discuta” cu angajatorul si este, mai degraba, „treaba fiecaruia”. „La nivelul gestionarii legislatiei muncii tragem un semnal de alarma. Ne dorim ca specificatia aceasta sa fie luata in serios”, a adaugat Scutaru.
La conferinta au mai fost prezenti, printre altii, Razvan Vulcanescu – subsecretar de stat in Ministerul Sanatatii, Irina Moldoveanu – consilier in Autoritatea Nationala Sanitara Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor, si Alin Popescu, doctor de medicina sportiva si nutritionist. Campania „Hai la 1 la masa!” este sustinuta si de chef Adrian Hadean.
Campania „Hai la 1 la masa” are ca scop principal, potrivit initiatorilor, crearea unor obiceiuri sanatoase in randul angajatilor romani. Potrivit unui studiu, mentionat la conferinta, 62% dintre angajatii romani aloca mai putin de 30 de minute pranzului, mancand in graba, de cele mai multe ori la locul de munca.
Doar 17% dintre salariati au descris masa ideala ca fiind compusa din produse sanatoase sau naturale. Masa ideala este impreuna cu familia pentru 30% dintre angajatii romani, respectiv cu prietenii pentru 19%. Masa ideala este acasa pentru 39% dintre salariati, urmata ca preferinta de masa la restaurant (27%). Cei mai multi salariati romani au declarat, la momentul studiului, ca masa lor ideala ar costa 20 de lei sau mai putin (31% dintre salariati).
Studiul respectiv a fost realizat in septembrie 2014 si se numeste „Masa ideala (Ideal Meal)”, scopul acestuia fiind „radiografierea” obiceiurilor alimentare ale romanilor.
foto © Agerpres
Sursa: Agerpres