Originară din judeţul Maramureş, Sanda Ungur va fi judecată din nou, după ce patru prietene ale sale au murit la Jibou, în maşina condusă de ea. Prima instanţă o condamnase pe fată la 3 ani de închisoare cu suspendare, dar Curtea de Apel Cluj nu a fost de acord cu sentinţa şi a desfiinţat-o.
Pe 17 mai 2018, patru tinere cu vârste cuprinse între 20 şi 21 de ani şi-au găsit sfârşitul într-un autoturism marca Volkswagen, după ce maşina a fost spulberată de un tren la o trecere la nivel cu calea ferată din Jibou (Sălaj). Ancheta a stabilit că şoferiţa autoturismului, Sanda Ungur, nu s-a asigurat la trecerea la nivel cu calea ferată şi astfel s-a produs nenorocirea.
La finalul lunii martie, procurorii Parchetului de pe lângă Judecătoria Jibou au finalizat cercetărle şi au ajuns la concluzia că semnalele acustice şi luminoase funcţionau perfect, dar acestea au fost ignorate de către şoferiţa de 22 de ani. Prin urmare, Sanda Ungur a ajuns la un acord cu procurorii pentru o pedeapsă de trei ani de închisoare cu suspendare pe o perioadă de supraveghere de 4 ani.
Decizia nu a fost una definitivă şi a fost atacată la Curtea de Apel Cluj.
Ieri, în prima zi din luna octombrie a venit şi decizia Curţii de Apel şi, conform clujust.ro, a fost desfiinţată sentinţa Judecătoriei Jibou, care a admis acordul încheiat de Sanda Ungur cu Parchetul Judecătoriei Jibou.
Soluţia pe scurt a Curţii de Apel Cluj: „Admite apelurile declarate de partile civile PM si PSV si partile vatamate PV, PM, P G, P C A, SV, SI, SIC, BS, B MS, PI A, GS, BM, PSD si BM (familiile tinerelor decedate – n.red) impotriva sentintei penale nr. 115 pronuntata la 15 mai 2019 de Judecatoria Jibou ca fiind intemeiate si in consecinta:
Potrivit art. 488 al.4 lit.b C.proc.penala , desfiinteaza sentinta penala nr.115 pronuntata la 15 mai 2019 de Judecatoria Jibou prin care acordul de recunoastere a vinovatiei a fost admis.
Conform art. 485 al.1 lit.b C.proc.penala respinge acordul de recunoastere a vinovatiei si trimite dosarul procurorului in vederea continuarii urmaririi penale.
Cheltuielile judiciare raman in sarcina statului. Definitiva.”
Conform sursei citate, Mădălina Dascăl, avocata care reprezintă trei familii părţi civile din dosar, susţine că pedeapsa era prea mică şi din cauza acordului dintre Sanda Ungur şi procurori, nu a mai fost cercetată o posibilă vină a celor de la CFR, fiind posibil ca instalaţia de semnalizare de la nivel cu calea ferată să nu fi funcţionat corespunzător. Prin urmare, Curtea de Apel Cluj a întors la parchet dosarul accidentului din Jibou.
sursa Observator.tv
„Ancheta a stabilit că şoferiţa autoturismului, Sanda Ungur, nu s-a asigurat la trecerea la nivel cu calea ferată şi astfel s-a produs nenorocirea.” Asta e concluzia poliției..???!!!! 🤣🤣🤣 Nu s-a asigurat..???!!! 😂😂😂 Păi erau în funcțiune semnalele acustice și luminoase iar legea zice clar că nu ai voie să treci!!!!!!!! Scuzați dar s-a schimbat legislația..??!! 🤔🤔 Când sunt în funcțiune semnalele acustice și luminoase nu mai ești obligat să te oprești, să aștepți trecerea trenului și să pornești DOAR după ce se sting acele semnale..??!!! 😱😱🤔🤔
Problema e alta, Domnule/doamna bau-bau, semnalele cel mai probabil, NU mergeau. Dar de ce sa-și recunoască vina cei de la CFR dacă se poate mușamaliza totul și sa arunce vina pe altcineva respectiv domnișoara Sanda Ungur.
Merg semnalele sau nu tot te asiguri vina e a lui Sanda!
Sentinta finala care e?