Cele doua firme straine care au preluat lucrarile de reabilitare pe drumul european E58 au inceput organizarea santierelor. Potrivit sefului de sectie a Drumurilor Nationale, Mircea Pop, s-au facut demersuri in vederea avizelor de la politie pentru modificarea traficului iar prima etapa vizata va fi plombarea gropilor.
“Mai intai trebuie acoperita partea de reparatii. Se vor face plombari, dupa care se va trece la largirea carosabilului, la consolidari si doar in ultima etapa se pune asfaltul. Eu cred ca se va lucra pe tronsoane, atat pe ruta Baia Mare – Dej, cat si pe cea spre Satu Mare”, a declarat Pop pentru eMaramures.
Reprezentantul companiei de drumuri e de parere ca pana la inceputul lunii aprilie partea de plombari va fi incheiata si ca se va incepe efectiv munca de reabilitare. “La finele acestei saptamani se anunta lapovita si ploaie, dar cred ca saptamana viitoare se va putea finaliza plombarea”.
Drumul european E58 a fost impartit pe doua santiere – unul, pe tronsonul Baia Mare – Dej, e organizat de compania spaniola FCC Construccion, iar celalalt, pe ruta Satu Mare, va fi in administrarea grupului de firme maghiar KFT/Vegyepszerzrt din Ungaria.
Ultimele lucrari importante la aceasta sosea de legatura au fost facute, conform celor de la Drumuri Nationale, in anii ’93. De atunci, singurele investitii au fost pentru carpirea gropilor aparute in carosabil.
Proiectul intocmit de Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania prevede cheltuirea a 240,93 de milioane de lei pentru soseaua care duce spre Dej, in timp ce pentru celalalt tronson, spre Satu Mare, suma disponibila va fi de 149,97 de milioane.
Sursa: Larisa Cordea