Mos Craciun a castigat tot mai mult teren in China, unde poate fi intalnit peste tot – parte a unui curios folclor consumist, iar numarul de chinezi care au inceput sa sarbatoreasca 25 decembrie a crescut in ultimii ani.
In orice centru comercial cumparatorii sunt intampinati de o ambianta sonora ce aduce aminte de „Jingle Bells”, de pomi de Craciun din plastic, de ghirlande si de globuri aurii care decoreaza vitrinele magazinelor.
Mai mult, bannerele cu „Craciun fericit” impanzesc scolile si hotelurile din aceasta tara unde Partidul Comunist a facut din ateism doctrina sa oficiala, iar la restaurante clientii sunt serviti de chelneri care poarta traditionala boneta rosie a Mosului sau coarne de ren.
„In mall-uri, Mos Craciun a devenit un instrument de promovare pentru impulsionarea vanzarilor„, explica Sara Jane Ho, fondatoarea unei scoli din Beijing unde chinezii bogati se initiaza in stilul de viata occidental, remarcand totodata aparitia, din ce in ce mai numeroasa, a Mos Craciunilor tineri, fara traditionala burta….cantand la saxofon.
De altfel, pasiunea chinezilor pentru versiuni mai putin conventionale ale lui Mos Craciun a putut fi constatata anul trecut in provincia Shanxi, unde fost ridicata o statuie gigant a Mosului, cu poalele mantiei ridicate, intr-o postura care amintea de cea in care a pozat Marilyn Monroe in faimoasa scena de la metrou.
Sursa: Agerpres