Senatorul USR Mihai Goțiu este acuzat de mai mulți colegi din partid că ar fi influențat votul dat de grupul USR din Senat pentru proiectul Autostrăzii Unirii. La vot, senatorii partidului s-au abținut, ceea ce a dat naștere criticilor venite din PNL.
Iulian Bulai, vicepreședinte USR a scris un mesaj pe Facebook în care îi cer lui Mihai Goțiu să facă un pas în spate și anunță că va solicita excluderea acestuia din Comisia de politici publice a Alianței USRPLUS.
„Senatorul Goțiu trebuie să își asume greșeala lui și să facă un pas în spate. Mihai Goțiu a greșit când a poziționat grupul parlamentar USR de la Senat împotriva Autostrăzii A8 din Moldova. Grupul parlamentar USR SENAT avea decis un vot pentru, Goțiu a dat îndem de vot de abținere. A greșit pentru că nu s-a consultat cu colegii din Moldova, a greșit când a prezentat antitetic investițiile în autostrăzi, A8 și interesul pentru mediu”, scrie Iulian Bulai.
Vicepreședintele USR îl critică dur pe Mihai Goțiu și numește votul din Senat un „episod nefericit”.
„Biodiversitatea este importantă. Libelulele, broaștele, gândacii, nuferii, șoarecii de câmp și păianjenii sunt importanți. Dar nu mai importanți decât OMUL. Iar acest lucru a fost ignorat de colegul Goțiu care prin împiedicarea acestor investiții, izolează în continuare milioane de români din cauza lipsei de infrastructură rutieră în Moldova și îi condamnă la sărăcie”, a mai scris Iulian Bulai.
Votul dat de senatorii USR, care s-au abținut, cu excepția senatorului de Iaşi Dan Lungu, a fost criticat și de alți lideri ai partidului, printre care Cătălin Drulă sau Cosette Chichirău.
Senatul a adoptat marţi, în calitate de prim for sesizat, proiectul de lege privind aprobarea ordonanţei de urgenţă a Guvernului 105/2020 pentru completarea Legii 291/2018 privind aprobarea obiectivului de investiţii Autostrada Iaşi-Târgu Mureş, Autostrada Unirii.
Au fost modificate printr-un amendament PSD termenele pentru finalizarea celor două tronsoane.
„Autostrada Unirii cuprinde două tronsoane de autostradă: Autostrada Târgu Mureş-Târgu Neamţ şi Autostrada Târgu Neamţ-Iaşi-Ungheni şi un pod peste Prut”, arată amendamentul senatorilor PSD Vasile Toma şi Dan Manoliu din raportul de admitere al comisiei pentru transporturi a Senatului.
De asemenea, „termenul/termenele pentru finalizarea efectivă a construcţiei, recepţionarea şi deschiderea circulaţiei pentru cele două tronsoane sunt 31 decembrie 2024 pentru tronsonul Ungheni-Iaşi-Târgu Neamţ, respectiv, 31 decembrie 2026 pentru tronsonul Târgu Mureş-Târgu Neamţ”, mai indică amendamentul.